Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

skivverktyg


parjor05

Rekommendera Poster

Jag har nyligen formaterat om min hårddisk och installerat Leopard. Nästan genast har jag stött på problem. iTunes tar inte emot fler filer, quicktime spelar inte alla filmer (som tidigare har funkat). Jag provade att reparera skivbehörigheterna.

Några fel korrigerades men 29 st är kvar. Alla dessa slutar på "ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r--". Jag har försökt ett 10-tal gånger men felen finns kvar. Några av felen berör iTunes, en hel mängd handlar om iPhoto.

 

Varför vill inte Skivverktyg ändra ändelserna på slutet? (trots att det analyserat vad som behöver göras). Behöver jag göra ändringarna manuellt?

 

Pär :detvarintejag:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skivverktyg kan i bland inte rätta till alla felen det är normalt att man har några stycken i bland. vad heter felmedelandena förutom det på slutet?

 

vilka filer är det du inte kan spela i quicktime är det kanske så att du hade tilläggen perian och flip4mac på ditt gammla system och inte hunnit instalera dem på den nya ännu?

 

menar du att du inte kan lägga till flera låtar till itunes?

kanske har någon behörighet ändrats så att du inte längre kan skriva till itunesbibloteket.

om du markera itunesbibloteket i finder och väljer visa info. längst ner i rutan står det där att du kan både läsa och skriva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Det var precis som du trodde. Flip4mac behövdes.

Jag lyckas dock ändå inte lägga in fler filer i iTunes. Kan det bero på att jag har så många där redan (över 68.000)? Men jag har fortfarande över 100 GB kvar i utrymme på hårddisken. Enligt info-rutan så kan jag både läsa och skriva.

Jag försöker alltså föra över mp3-filer som redan ligger på hårddisken.

 

Följande felmeddelanden anges:

Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/DVD.frappliance/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/FRSettings.frappliance/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/FRSources.frappliance/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/Movies.frappliance/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/Music.frappliance/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/Photos.frappliance/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/Podcasts.frappliance/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/TV.frappliance/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/BackRow.framework/Versions/A/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”Applications/iTunes.app/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-rw-r-- , de är lrw-rw-r-- .

Fel behörigheter på ”Applications/iTunes.app/Contents/Frameworks/InternetUtilities.bundle/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-rw-r-- , de är lrw-rw-r-- .

Fel behörigheter på ”Applications/iTunes.app/Contents/Resources/iTunesHelper.app/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-rw-r-- , de är lrw-rw-r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/CoreServices/RawCamera.bundle/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/BlackAndWhiteEffect.IAPlugin/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/CubeTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/DissolveTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/DropletTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/FadeThroughBlackTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/FlipTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/MosaicFlipTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/MosaicFlipTransitionSmall.IAPlugin/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/PageFlipTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/PushTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/RevealTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/SepiaEffect.IAPlugin/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/TwirlTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Fel behörigheter på ”System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/WipeTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources”, ska vara -rw-r--r-- , de är lrw-r--r-- .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...