Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nokia music store?


iMartin

Rekommendera Poster

Fick idag veta att jag vunnit en Nokia 5800 och deras "comes with music" vilket innebär att jag har 1 års fri tillgång till Nokia music store. Kan ladda ner hur mycket jag vill och får behålla allt när året är slut. Mne efter att ha kollat runt lite Nokias sida står de klart att det krävs minst XP och all musik är Windows DRM-skyddad....

 

Innebär det att jag överhuvudtaget inte kan spela den nerladdade musiken på OS X? DRM-skyddet suger ju också för ipoden är väl då också uträknad?

 

Telefonen verkar riktigt schysst men det ligger nog ganska nära till hands att sälja den och köpa en iphone...

 

Telefonen med "comes with music" kostar runt 6000:- trots allt

 

Vad vet ni om Nokia music store och windows drm-skydd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite offtopic kanske men får man bara veta vart du vann den?

 

Sen så kanske det går att lägga över på Win och sen överföra till Mac? Du kan först testa det, om det inte funkar så kan du skriva ett Mail till dem, det skulle jag gjort..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle det vara så illa att det inte går så finns ju alltid möjligheten att bränna hela klabbet till ett gäng DVD- eller CD-skivor och sedan rippa allt i iTunes eller något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vann den på DN musikfråga på deras mobil-site.

 

Skulle kanske funka att bränna och rippa till itunes...tänkte inte på det. Hmm tål att funderas på, är sjukt sugen på en iPhone men jag får väl i så fall "stå ut" ett år med Nokian :fundersam:

 

Måste dock skaffa XP eller Vista först....vilket suger mustigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kanske funka att bränna och rippa till itunes...tänkte inte på det. Hmm tål att funderas på, är sjukt sugen på en iPhone men jag får väl i så fall "stå ut" ett år med Nokian :fundersam:

Skulle det inte funka att behålla Nokia Music Store separat och sälja telefonen ändå? Då kan du ju tanka hem all musik du behöver och lägga den på din iPhone istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vann den på DN musikfråga på deras mobil-site.

 

Skulle kanske funka att bränna och rippa till itunes...tänkte inte på det. Hmm tål att funderas på, är sjukt sugen på en iPhone men jag får väl i så fall "stå ut" ett år med Nokian :fundersam:

 

Måste dock skaffa XP eller Vista först....vilket suger mustigt!

Skaffa Windows 7 Beta istället, mkt bättre än vista(fast inte bättre än XP dock)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa Windows 7 Beta istället, mkt bättre än vista(fast inte bättre än XP dock)

Ja det är ett riktigt bra alternativ. Sen i augusti när de börjar ta betalt för Win7 kan du köpa en begagnad XP-skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa Windows 7 Beta istället, mkt bättre än vista(fast inte bättre än XP dock)

 

bra idé men betan ligger inte ute längre, iaf inte på microsofts sida.

 

enligt vad jag kan förstå är "comes with music" knutit till den specifika telefonen (men det kanske inte räknas förrän man registrerar det)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nokia har program för Mac på sin hemsida www.nokia.se - men Windows media musik är problem på Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet vad det är för filformat och upplösning på Nokia musikstores låtar? Hittar inget på deras sida och utan windows kan man inte ens se utbudet....

 

För en magkänsla av att det är mp3 i 128 kb :sjuk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det verkar vara 192 kb vilket är acceptabelt men ändå...WMA och windows drm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...