Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Två datorer och en skrivare?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Du har två eller fler datorer, och en gemensam skrivare, och svär ve och förbannelse över att behöva rycka ur och skifta USB-kabel.

 

Då behöver du en USB-Switch..

 

I mitt fall har jag flera datorer, och en skrivare, men den är kopplad till Airport Extreme, och alla datorerna kan skicka utskrifter via den till min Epson Multiskrivare. Så det problemet är löst

Det går dock inte att scanna trådlöst, och den datorn som står närmast skrivaren är min Mac Mini

Där har jag då dragit en USB-kabel direkt till skrivaren, och hålla på och feppla med att träffa rätt i USB-porten, som naturligtvis sitter baktill på skrivaren, och djupt in till råga på allt.

 

Så mitt tålamod tröt när jag använder scannern mycket just nu.

Ett problem måste lösas. En USB-Switch var lösningen.

Hittade denna på Kjell & Co

post-113-1237479458_thumb.jpg

 

Ett lätt tryck på en knapp, och jag skiftar om till Mac Minin, en liten lysdiod talar om vilken port som är inkopplad, och jag kan scanna.

 

post-113-1237479668.jpg

 

Tänk bara på att du måste ha en USB-kabel extra, den mellan switchern och skrivaren.

 

Det finns USB-Switchar med uttag för fyra datorer också.

Finns även billigare varianter än den jag valde hos Kjell & Co.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har två eller fler datorer, och en gemensam skrivare, och svär ve och förbannelse över att behöva rycka ur och skifta USB-kabel.

 

Då behöver du en USB-Switch..

 

I mitt fall har jag flera datorer, och en skrivare, men den är kopplad till Airport Extreme, och alla datorerna kan skicka utskrifter via den till min Epson Multiskrivare. Så det problemet är löst

Det går dock inte att scanna trådlöst, och den datorn som står närmast skrivaren är min Mac Mini

Där har jag då dragit en USB-kabel direkt till skrivaren, och hålla på och feppla med att träffa rätt i USB-porten, som naturligtvis sitter baktill på skrivaren, och djupt in till råga på allt.

 

Så mitt tålamod tröt när jag använder scannern mycket just nu.

Ett problem måste lösas. En USB-Switch var lösningen.

Hittade denna på Kjell & Co

post-113-1237479458_thumb.jpg

 

Ett lätt tryck på en knapp, och jag skiftar om till Mac Minin, en liten lysdiod talar om vilken port som är inkopplad, och jag kan scanna.

 

post-113-1237479668.jpg

 

Tänk bara på att du måste ha en USB-kabel extra, den mellan switchern och skrivaren.

 

Det finns USB-Switchar med uttag för fyra datorer också.

Finns även billigare varianter än den jag valde hos Kjell & Co.

 

Bra tips! har själv flera datorer i familjen och har liknande problem. Undrar för övrigt om du är nöjd med din Epson hade själv funderat på att byta vår Canon skrivare till en Multiskrivare men är lite osäker på vilket märke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som alla Epson så är de törstiga på färgpatroner, jag har en DX4400..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra tipps om man har scanner!

måste ändå tillägga för er andra som bara har utskrift på era skrivare så duger det utmärkt med att aktivera skrivardelning i systeminställningar> delning.

både jag och sambon kan skriva ut på varandras datorers skrivare utan problem så länge vi är uppkopplade på samma nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...