Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone OS 3.0, jailbreak samt till icke-iutvecklare


venacava

Rekommendera Poster

Jaa.. Vi alla här, som är aktiva inom iphone-forumet på ett eller annat sätt måste verkligen dregla efter den skitgrymma uppdateringen från 2.2.1-->3.0. Ingen hade väl kunnat ana att denna uppdatering skulle innehålla så mycket godis???!!! Jag förväntade mej inget särskilt under detta event, då apple tyvärr inte levererat enligt mina förväntningar.

 

Iaf, till frågan. Som känt, så leker ju utvecklarna med 3.0. Det är även jailbreakat. Nu återstår, kan vi vanliga döda få tag i en 3.0, installera det och använda sedan fullt ut. Ja, jag är medveten om att tethering (som det skrevs om igår) samt mms säkerligen inte fungerar än, men bara att kunna vidarebefodra, ta bort enstaka sms, voicememo samt massa annat gör att man omedelbart vill uppgradera utan och få behöva vänta till i sommar!!!

 

Så, går det?? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The beta OS won't let you activate your phone unless it's linked to a paid Apple developer account.

 

If you've already installed it, you might be stuck. I'm not sure if you can downgrade from 3.0 beta to 2.x.

 

I will add your device to my developer account for a Paypal payment of $10, which will allow your phone to activate. Send payment to horribtastic@gmail.com and be sure to also send the UDID of the device you want activated. It's a 40-character hex string, and you can find it on your phone, iTunes, or by various other methods.

 

Detta finns att läsa på en sida där man kan hitta OS 3.0, vet dock inte hur det funkar men jag har mailat apple :P Får se om man får svar den närmaste tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta finns att läsa på en sida där man kan hitta OS 3.0, vet dock inte hur det funkar men jag har mailat apple :P Får se om man får svar den närmaste tiden.

 

 

Som utvecklare kan man lägga in 100 olika Device ID som blir test enheter... Kan ju tänka mig att Apple kommer att stänga av personen som säljer 3.0 betor på detta sättet, vilket kommer att resultera in att även ditt device ID blir bortplockat, och kan du då inte nedgradera, så har du en brickad lur, i bästa fall tills 3.0 släpps i skarp version. Även om personen inte blir påkommen av Apple, så kan personen i fråga plocka bort inlagda Device ID för att lägga till andra, och vips, så fungerar inte 3.0 längre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är inte att rekommendera såvida inget hänt sen jag kikade runt lite igår kväll.

Det går tydligen att installera, men för att synka med datorn krävs en utvecklarlicens.

Telefonen går inte att nedgradera efter installation,

så den som inte vill hosta upp en lusentapp som utvecklare får nog snällt vänta till juni :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör det alltså möjligt för vänner att gå ihop och skaffa det? :) Det blir inte som att använda samma konto?

 

Det här är inte att rekommendera såvida inget hänt sen jag kikade runt lite igår kväll.

Det går tydligen att installera, men för att synka med datorn krävs en utvecklarlicens.

Telefonen går inte att nedgradera efter installation,

så den som inte vill hosta upp en lusentapp som utvecklare får nog snällt vänta till juni sorry.gif

 

Tydligen ska det gå att nedgradera om man installerar en jailbreakad version av OS 2, läste det på någon sida. En användare skrev att han inte fick igång det med vanlig IPSW men det funkade "efter några försök" med en jailbreak :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som är intresserad att dra ihopa ett gäng som vill testa beta 3? Vill mer än gärna testa det, kanske kan samla 10 pers som delar på 99$ summan för att köpa licensen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ha så brotom?

Ni vet ju inte vad som kommer att komma i 2.3 o.s.v ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa med 3.0 är ju ändå push notifications och det har man som konsument ingen användning av förrän det släpps applikationer med det i sommar. Kör med 2.2.1 och vänta istället, det är ändå bara en beta just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ha så brotom?

Ni vet ju inte vad som kommer att komma i 2.3 o.s.v ;)

 

Tror du att det blir en 2.3 då? Sålänge det inte gäller buggfixar borde de väl lägga allt krut på 3.0?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa.. Vi alla här, som är aktiva inom iphone-forumet på ett eller annat sätt måste verkligen dregla efter den skitgrymma uppdateringen från 2.2.1-->3.0. Ingen hade väl kunnat ana att denna uppdatering skulle innehålla så mycket godis???!!! Jag förväntade mej inget särskilt under detta event, då apple tyvärr inte levererat enligt mina förväntningar.

 

Iaf, till frågan. Som känt, så leker ju utvecklarna med 3.0. Det är även jailbreakat. Nu återstår, kan vi vanliga döda få tag i en 3.0, installera det och använda sedan fullt ut. Ja, jag är medveten om att tethering (som det skrevs om igår) samt mms säkerligen inte fungerar än, men bara att kunna vidarebefodra, ta bort enstaka sms, voicememo samt massa annat gör att man omedelbart vill uppgradera utan och få behöva vänta till i sommar!!!

 

Så, går det?? :)

 

Som någon tidigare skrivit, uppgraderar du nu utan att vara utvecklare så låser apple din mobil direkt när den synkas med itunes. Och eftersom det inte går att ta tillbaka till 2.2.1 så får du vänta i det läget tills 3.0 kommer i bästa fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är bortkopplad från internet i macen när man syncar iphone så ska det inte vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Jaa.. Vi alla här, som är aktiva inom iphone-forumet på ett eller annat sätt måste verkligen dregla efter den skitgrymma uppdateringen från 2.2.1-->3.0. Ingen hade väl kunnat ana att denna uppdatering skulle innehålla så mycket godis???!!! Jag förväntade mej inget särskilt under detta event, då apple tyvärr inte levererat enligt mina förväntningar.

 

Iaf, till frågan. Som känt, så leker ju utvecklarna med 3.0. Det är även jailbreakat. Nu återstår, kan vi vanliga döda få tag i en 3.0, installera det och använda sedan fullt ut. Ja, jag är medveten om att tethering (som det skrevs om igår) samt mms säkerligen inte fungerar än, men bara att kunna vidarebefodra, ta bort enstaka sms, voicememo samt massa annat gör att man omedelbart vill uppgradera utan och få behöva vänta till i sommar!!!

 

Så, går det?? :)

 

 

Vadå även jailbreakat? Källa? Har bara hört från dev-team att även 3.0 är möjligt att jailbreaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...