Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Muspekarproblem i Safari vid användarbyte


HC Andersson

Rekommendera Poster

HC Andersson

Vi är flera som använder Mac'en och när jag switchar över till min användare så fungerar inte musmarkören som den ska i Safari.

Efter att jag switchat över till min användare uppstår bl.a. följande konstiga saker med musmarkören i Safari:

1. När jag håller muspekaren över länkar så förvandlas inte pilen till en hand.

2. När jag klickar på länkar med scrollmusknappen så öppnas inte länksidan i en ny flik/tab som den ska.

3. När jag skrollar i Safaris menyer så måste jag hålla inne musknappen och släppa på det alternativ jag vill ha. (Egentligen ska det räcka med ett musknapp i menyn för att sedan trycka ett musklick till på det alternativ man vill välja)

 

Vet någon vad som är problemet och hur jag fixar det? Det är ganska tjatigt och då jag avskyr buggar som försämrar mitt liv (det är därför jag slutat med WinXP) så funderar jag nästan på att gå över till mozilla firefox på helttid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Försvinner problemet om du stänger av/klickar ur kryssrutan för insticksfiler under Säkerhet/webbinnehåll inne i inställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HC Andersson

thevil: Jag har stängt av funktione insticksfiler nu, ska se om det blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HC Andersson

thevil: Hey hey hey, ditt tips funkade. Tack så mycket för hjälpen! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...