Sternis Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Snubblade nyligen på denna artikel: http://www.google.com/hostednews/ap/articl...1y2eTwD96TUNCO0 Och började fundera på vad som skulle hända om man skulle helt plötsligt avlida. Jag menar, jag har inte berättat om mina lösenord för nån i princip så ingen skulle kunna komma åt min dator och berätta för alla som jag bara känner online (t.ex. många av er här) att jag inte finns längre. Mycket tänkvärt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nabben Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Ta ett djupt andetag fundera på något annat! Du är 70-75 år för ung för sådana tankar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tatari Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Snubblade nyligen på denna artikel: http://www.google.com/hostednews/ap/articl...1y2eTwD96TUNCO0 Och började fundera på vad som skulle hända om man skulle helt plötsligt avlida. Jag menar, jag har inte berättat om mina lösenord för nån i princip så ingen skulle kunna komma åt min dator och berätta för alla som jag bara känner online (t.ex. många av er här) att jag inte finns längre. Mycket tänkvärt. Du kan känns dig lugn, jag skulle nog få reda på det och berätta för alla här Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowreeler Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Jag har en del lösenord nedskrivna så min familj ska nog kunna avsluta mina saker om nåt skulle hända mej. Ett digitalt testamente i form av en USB-sticka skulle dock inte vara fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarting Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Jag har vänner som skulle kunna berätta det för er om jag skulle trilla av Möjligt så skulle nu kanske kunna läsa om det i Aftonbladet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justitia Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Jag har faktiskt funderat på det där och idén om en USB-sticka som "testamente" kanske inte är dum. Å andra sidan behöver man inte avlida för att det ska kunna bli problem med lösenord. Som tur var överlevde jag en blodpropp/hjärnblödning utan sviter, men vad hade hänt om jag tappat delar av minnet? Tänk vilket krångel med alla PIN-koder, online-medlemskap och datorlösenord... Kanske är det någon som har något bra trick för att komma ihåg lösenord? Hur gör ni alla? Har ni ett och samma lösenord till MacWorlds forum, Telias 'mina sidor', Facebook, interflora.se, Gmail, Twitter etc etc etc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClCdCm Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Som tur var överlevde jag en blodpropp/hjärnblödning utan sviter Ickk!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
A_bite_of_the_apple Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Har också funderat på detta...läskigt egentligen Link to comment Share on other sites More sharing options...
treebeard Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Kanske är det någon som har något bra trick för att komma ihåg lösenord? Hur gör ni alla? Har ni ett och samma lösenord till MacWorlds forum, Telias 'mina sidor', Facebook, interflora.se, Gmail, Twitter etc etc etc? Brukar man inte kunna återställa sina lösenord via den mailadress man väljer när man registrerar sig? Ser man bara till att använda samma mail till allt, är det bara ett lösenord som är viktigt att komma ihåg och det sparas för det mesta i mailprogrammet. Svårare är det att komma ihåg allt som man har registrerat sig på. Men för att svara på din fråga så tycker jag det är smidigt att ha ett skräplösenord och ett "riktigt" lösenord. Skärplösenordet har jag för allt som egentligen inte spelar någon roll om någon annan får tag på. Exempel är msn och detta forum. För viktigare saker, tex inloggning på skolans datorer, så har jag säkrare lösenord med bokstäver, siffror, stora och små bokstäver och vad mer som kan krävas för att det ska vara svårknäckt. Jag brukar köra på de lösenord som man får automatiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.