Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Villaägarna nya ADSL-avtal suger!


johannes

Rekommendera Poster

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?catego...500000001561308

 

 

Egna tankar:

 

Det är ett j_vla skitavtal som villaägarna fixat fram:

 

300:- / månaden för 0.5 MBit?!

 

när andra lev. tar samma avgift och då

UTAN 18 månaders bindning!

UTAN 18 månaders förvalstelefoni!

UTAN startavift/överflyttningsavgift!

 

 

Inom 18 månader är ju chansen stor att adamo, BBB etc. har hunnit till min televäxel och då vill jag kunna byta till dom och få 1/2/8/10/24/26 MBit och allt annat som cirkulerar på deras hemsidor idag.

 

Nej, eftersom att jag min televäxel bara klarar 0.5 MBit idag kör jag på med obunden ADSL:

Av Telia, Tiscali, Spray, Bostream, Tele2, Glocalnet och Rslcom som alla kan byta mellan om man idag har 0.5 MBit-ADSL så är spray och -faktiskt- Telia bäst!

 

spray tar 339:-/ mån, ingen överflyttningsavgift.

telia låter villaägarkunder ha kvar 325:-

 

Båda dessa leverar utan bindningstider.

 

 

Bind er INTE i 18 månader gott folk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brev till villaägarna:

 

Jag har en bättre lösning än er, trots att jag inte kan förhandle med leverantörerna med 70000 medlemmar i ryggen!

 

 

* Jag byter till Spray, ingen överflyttningsavgift, ingen uppsägningstid: 329:-.

* Genom att sätta sommarstugenummret åker priset ner till: 299:-/ månad. Exakt vad Villaägarna "förhandlat" sig till med GlocalNet. Man skrattar...

 

 

---OK, så hitintills är GlocalNet vs Spray even, eller hur?---

 

 

Men här kommer det fina i kråksången:

* Ingen bindningstid hos Spray, vare sig på ADSL eller telefon.

* Spray är GENOMGÅENDE billigare än Glocalnet. Såväl minuttaxor och startkostnad (44 öre mot 55 (!) öre)

* Sen kommer jag av principsak säga upp villaägar-medlemskapet för deras sätt att lura folk in i deras dåliga deal. Slår jag ut årsavgiften (325:-) så blir ADSL-kostnaden 272:- per månad.

 

 

 

Saken är biff! Kanske flyttar jag också över telefonen på spray i stan men tills vidare har jag friheten att ha kvar vad jag har och behöver inte ge pengarna till dyra GloCalnet.

 

 

MVH// Johannes Bergsten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fått ngn respons på ngt samtal till villaägarna i det fallet för jag antar att du ringt o frågat dem med???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag köpte min IVT-panna så skulle jag få 2500 i rabatt om jag var medlem i Villaägarna

Så jag skickade in medlemsansökan fick ett medlemsnummer fick mina 2500

 

"glömde" betala medlemsavgiften B) Hoppsan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...