Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac mini och philips LCD


LinusB

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har precis köpt en äldre mini (1.25 ghz PowerPC G4) uppdaterad med 1 gb ram. Nu när jag försöker koppla den till min philips 42pfl5603d. När jag först kopplade upp TVn fick jag bild under "uppstartsdelen", den vita bilden med den snurrande äpplet (post). Men när datorn startar upp försvinner bilden och tv säger "bildformats stöds ej". Jag har provat massor med olika format som enligt philips ska fungera från en dator men utan resultat.

Då detta är den äldre minin har jag bara en bildutgång och allt blir lite jobbigt när jag måste koppla om.

Någon som har svaret på detta? Sett liknande? Tips? Tacksam för allt!

/Linus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har liknande problem med min Power mac G4 (MacOS 9.2) och Philips 180P1 skärm med VGA kabel. Testade att starta med shift nertryckt och då gick skärmen igång igång. Men då kan man ju inte använda datorn med avstängda tillägg och sånt. Testade med en annan skärm och ställde in G4an på högst möjliga upplösning 1024x768 och 60 Hz som enligt manualen skulle fixa problemet. Kopplade åter in Philips men den vägrade starta och krävde 1280x1024. Enligt Philipsmanualen finns en VGA adapter för Macintosh, var finns den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...