Jump to content
Just nu i M3-nätverket

1080 på nya Mac Mini

joakimnorgren

Recommended Posts

joakimnorgren

Undrar ifall någon har testat 1080 mkv filer på nya mac mini?

Det är ju ganska avgörande ifall man ska köpa eller inte.

Har MacBook Alu, den klarar inte 1080 så bra. Men jag vet inte ifall det blir annorlunda ifall man kopplar den till tv..?

Vet inte hur det är med hårdvaruavkodning på Mac, jag har aldrig blivit klok på det.

Jag kan i alla fall köra 1080p mkv's rätt bra på min förra generationens MacBook, har förvisso tryckt i 4GB ram. Om Mkv-filen är rätt kodad så funkar det ypperligt.

Om det inte finns hårdvaruavkodning så är det bara processorn som jobbar och då ska det fortfarande inte vara några problem. Vad jag har hört fixade till och med den gamla Minin att köra 1080p-material.

Nu har jag som sagt ingen MacMini men jag kan inte tänka mig att det inte skulle fungera.

Jag kan köra 1080 på min mac alu 2.0 ghz 2 gb ram helt utan problem.

Bara man lägger filen på hårddisken i datorn, så att den inte ligger på en extern eller liknande. Och att man låter filmen "ladda" ända till slutet så flyter det på klanderfritt.

Jägermeister

Har MacBook Alu, den klarar inte 1080 så bra. Men jag vet inte ifall det blir annorlunda ifall man kopplar den till tv..?

Min MacBook Pro 15" (se spec. nedan i signaturen) klarar 1080p mkv upp till 8 GB med bra flyt. Ovan 8 GB förekommer laggande. 720p flyter fint och duger bra på en 40" TV tycker jag. Men visst vill man att 1080p ska rulla oavsett :) Tror att VLC bara använder enda kärnan i Core 2 Duo:n, skulle den använda både skulle det gå bättre. Eller misstar jag mig?

Jag kan köra 1080 på min mac alu 2.0 ghz 2 gb ram helt utan problem.

Bara man lägger filen på hårddisken i datorn, så att den inte ligger på en extern eller liknande. Och att man låter filmen "ladda" ända till slutet så flyter det på klanderfritt.

Hur menar du "ladda" ändå till slutet? Kör du QT?

tesade i går kväl och det funka perfa. kör billiga modellen med 4 gb ram minne=)

Hur menar du "ladda" ändå till slutet? Kör du QT?

Japp, jag kör med QT.

Jag låter den ladda till slutet innan jag spelar upp filmen, har fungerat som en dröm för mig.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...