Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Importera i IPhoto


Piraya2

Rekommendera Poster

Alla mina bilder och album i Iphoto har försvunnit. Bilderna finns dock kvar på disken – lite utspridda...

Hur gör jag för att importera dem igen på enklast möjliga vis? När jag försöker importera så kraschar den bara.

Helst skulle jag egentligen vilja kopiera att bilder till en mapp och sedan importera därifrån men det går inte att lägga dem i samma mapp eftersom de har samma namn. Någon som råkat ut för liknande problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem efter att ha installerat Iphoto 4 från iLife 4. Jag som huvudanvändare kan inte importera det gamla bibilioteket då programmet kraschar. Har även försökt med enstaka bilder men det verkar som iPhoto inte begriper att det kan importera jpg-filer. Får till svar att .jpg inte är ett godkänt format eller att filen är tom (och så är det ju inte)

 

Däremot kan andra användare på datorn (som inte är administratörer) importera sina gamla bibliotek och nya bilder utan problem. Måste vara något i biblioteksmappen för mig som administratör som förorsakar detta. Vad vet jag inte än! Har provat med att reparera behörigheter, men det hjälpte inte.

 

Skall prova med att lägga upp ett nytt administratörskonto och kolla om det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte att jag söka med sherlock och sedan kopiera alla min ".jpg-bilder" till en ny mapp och sedan importera därifrån. Tyvärr går ju inte det eftersom många bilder har samma namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...