Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bredbandsbolagets VDSL tjänst


Matador2003

Rekommendera Poster

Matador2003

Detta är en fråga till er som kör Bredbandsbolagets VDSL tjänst:

 

Hur fungerar det med inloggningen? Fungerar det som Telia, att man får gå in till en inloggningssida? Om ja, finns det då en lika smart lösning som typ MacICX? Eller är det så att man måste gå och logga in sig varje gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver INTE logga in mig - på VDSL - men jag har Bostream. behövdes inte med deras ADSL heller. Eller mitt tidigare chello och kabel. Nästan sama pris som VDSL men bara ( Hastighet: 1024/384 kbps, fr.o.m. 26 April 1536/400 kbps!)

 

Bara att tuta och köra efter de första inställningarna är gjorda. Använder en D-Link som router/brandvägg.

 

Därmot droppar linan så o då när sonen kör PlayStation vi nätet på den. Vi vet ej varför - ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall
Jag behöver INTE logga in mig - på VDSL - men jag har Bostream. behövdes inte med deras ADSL heller. Eller mitt tidigare chello och kabel. Nästan sama pris som VDSL men bara ( Hastighet: 1024/384 kbps, fr.o.m. 26 April 1536/400 kbps!)

 

Bara att tuta och köra efter de första inställningarna är gjorda. Använder en D-Link som router/brandvägg.

 

Därmot droppar linan så o då när sonen kör PlayStation vi nätet på den. Vi vet ej varför - ännu.

Fjellis, angående problem med PlayStation i bredbandet.

 

Vet inte om det går på Bostreams modem men jag har Bredbandsbolaget och där har jag mitt PlayStation inkopplat direkt i modemet, inte i D-Linkroutern och det fungerar perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag misstänker att det är D-Linken som inte orkar skuffa informationen hela tiden... timmar:-)))

 

Och andra behöver samma lina för annat enklare så somInternet o mail;:-))))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003

hmm alltså frågan var : Måste man logga in sig med Bredbandsbolagets VDSL tjänst? Såg att en av er hade den tjänsten.:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...