Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skapa nyhetsbrev med iWeb?


slackeer

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag tänkte skapa ett nyhetsbrev för att skicka ut till kunder (vi har bara ett litet företag).

Läste någonstans att man kunde använda iWeb och efter att ha publicerat sidan använda funktonen i safari "skicka sidans innehåll".

 

Detta fungerar jättebra i min mail (jag använder mail) men sidan visas inte korrekt i tex hotmail på en PC eller outlook för den delen?

 

Har jag missat någon inställning? Eller finns där en bättre lösning (måste vara lika enkel)? Vill ha ett enkelt men snyggt nyhetsbrev. Ska finnas bilder, länkar i.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste är nog att skapa ett mail utifrån de designmallar som finns inbyggda i Mail (knappen Visa brevmallar när du skapar nytt brev). Men då har du förstås inte en webbsidekopia på nätet av brevet, annat än om du sparar det som en PDF eller liknande och lägger upp.

 

Fördelen med Mails inbyggda mallar är att de fungerar bra på de allra flesta plattformar. Sen finns ju fler mallar att hämta hem på nätet om man söker lite.

 

Annars är det nog att gå vidare och skaffa någon sorts system för just nyhetsbrev som du kan ha på din hemsida. Sök på open source projekt: newsletter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...