Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Pro eller iMac för Photoshopande?


Zafir

Rekommendera Poster

Jag står i valet och kvalet att köpa en ny mac. Jag har en gammal PowerPC 2x1.8 med 2 GB internminne, som jag använder främst till Photoshop och Illustrator-jobb och funderar nu på antingen den minsta Mac Pro-modellen för 26.995 eller iMac-värstingen för 23.995 spänn. IMacen ligger bäst till i funderingarna just nu då jag egentligen skulle behöva en ny skärm också och tycker att en ny skärm + Mac Pro blir lite för dyrt. Frågan är, räcker iMacen till tunga Photoshop och Illustrator-jobb? Hur är den "glansiga" inbyggda skärmen att arbeta vid? Reflekteras ljus från t.ex. taklampor på ett störande sätt?

 

Tacksam för goda råd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

iMac 24-tum duger definitivt till Photoshop/illustrator och kommer att vara ett rejält lyft jämfört med den gamla Macen, förutsatt att du då kör CS3 eller nyare. Att du numera går att få in mer än 4 gig internminne gör inte iMacen sämre heller.

 

Skärmens glansighet är lätt att hantera så länge du har bestämmanderätt över ditt skrivbord och din arbetsposition. Om inte annat kan du alltid överväga en skärmkeps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Thomas! Då får det bli en iMac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...