Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Quark Xpress 6.1


Sundance

Rekommendera Poster

Har stött på ett märkligt fenomen i QuarkXpress. Ett dokument som jag jobbat mycket med har efter en ominstallering av system (OSX version 10.3.3) och programvaror bytt typsnitt! Igår när jag öppnade det så låg det typograferat med Gill Sans och "boldat" (alltså med knappen nere i menyn) istället för med Gill Sans bold som det naturligtvis ska vara. Jag tänkte att jag måste ha gjort fel och började typa om hela dokumentet. Men idag när jag öppnade det igen så var det samma sak igen! Det har även ändrats i typografi-mallen. Det hela känns väldigt märkligt och nu undrar jag om någon råkat ut för samma sak?? Och om det finns någon inställning man kan ändra eller så för att bli av med detta problem.

MVH/Sundance

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte just det - har mest problem med EURO tecknet i vissa typsnitt det syns inte på skärmen men skrivs ut på vissa skrivare.

 

 

 

Har du problem kontakta deras support.

 

Ring Network och fråga vart du skall vända dig.

 

www.ni.se - Tel: 08-555 76 260

 

Jag har bra erfarenhet av deras support i Danmark även ngn form av mailsvar från dem.

 

Europa Quark hemsida:

 

http://euro.quark.com/en/

 

 

Networks försök till ngt.... men där händer inget??

 

http://www.quark.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har opplevd no enda sjukere =) Jeg fikk ett dokument med 2 st layouter i samma dokument. Varje layout hadde ungefär 30-40 olika typsnitt, och varje gång jag öppnade så bytade Quark alla typsnitten, utan nån ordning.

 

Enda settet för mig at "fixa" featuren på var att öppna orginalen från kunden och direct radera den ene layouten. Sen spara skiten. Och öppna på nytt..

 

Så var forsiktig med 2 eller flera layouter

 

 

B)

 

ursäkta svorskan

 

Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...