Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Förvirring kring grafikort


Matador2003

Rekommendera Poster

Matador2003

Är lite förvirrad just nu vad gäller grafikort :)

 

Vad är bäst ? ATI Mobility Radeon 9200, 32 MB bildskärmsminn eller Nvidia GeForce4 MX 64 mb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

64 är väl bättre än 32:-))

 

Har sett kort med ännu mer på... fast om de passar Mac vetitusan.-..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003

Jo absolut är det så att 64 mb är bättre än 32 mb. Men efterson det heter just "MX", vilket jag har fått för mig at tdet är en lightversion så jag är inte säker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... leta reda på deras respektive hemsidor - leta reda på fakta och skriv ut dem på de kort du vill ha - och jämför.

 

....är väl enda chansen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003

euhmmm då får jag nog gå in mer på komponentnivå för sammtliga lär nog skriva att deras respektive är fasligt snabba. Jag tänkte kanske spara lite tid om det eventuellt finns ngn som har erfarenheten här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska du köra på datorn?

Om du inte kör stora spel med mycket texturer, så skulle jag tippa på att Radeon-kortet är bättre. Bildkvalitet och annat är ATis kort generellt bättre på.

Däremot är mer VRAM inte dumt, men inte det enda man ska gå efter.

MX-korten är budgetvarianterna.

GeForce 4 MX-serien har ungefär samma prestanda som GeForce 2 (aningen bättre, men marginellt - däremot stöd för nya "standarder" som inte äldre kort har), som är ett ganska gammal kort. Radeon-kortet vet jag inte mycket om.

 

Men, kolla upp själv först. Gärna här: http://www.tomshardware.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003

Så i så fall skulle en Powebook 17" 1,5 ghz ha bättre kvalité på skärmen än en PB 17" 1 ghz med ett Mx kort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så i så fall skulle en Powebook 17" 1,5 ghz ha bättre kvalité på skärmen än en PB 17" 1 ghz med ett Mx kort?

Förmodligen, som Tom visar så har samma kort lite olika prestanda beroende på övriga kringkomponenter men det är ju de testade korten i deras testade sammanhang.... <_< ...MEN det säger ju inte om DU får den eftertraktade prestandaökningen!! Fördelen med testet är ju att det visar skillnader i olika lägen. Nackdelen är att din kombination inte finns med........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NVidias kort är generellt bättre på OpenGL än ATI:s, men ATI:s brukar rendera bättre (mindre fel, helt enkelt), och ATI har ofta bättre Mac-drivisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...