Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail


M.a.r.t.i.n

Rekommendera Poster

M.a.r.t.i.n

Har fått ett problem med mitt mailprogram, mail hämtar samma mail flera gånger, vissa dagar kan jag ha "fått" 100 nya mail, men det är kanske bara 5 nya, resten är kopior av samma mail. Någon annan som drabbats av samma problem? Är det bara att slänga mailprogrammet och installera om det eller finns det någon lättare lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hänt mig ett par ggr att Entourage tankat ned en massa mail jag redan fått. Båd eu system X och 9.2.2.

 

Varken deras support eller det jag kan har hjälpttttttt.... Lika ”censur” varje gång.....

 

 

Så om ngn har ngt om detta - Välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får gå in i Inställningar > konton> avancerat och välja Radera kopia på Servern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

M.a.r.t.i.n

Har försökt ändra så den ska radera oftare, men mail verkar inte riktigt fatta det alla gånger. Men får väl försöka nöta in det genom att ändra lite oftare. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag vill ha kopia kvar på servern då jag tankar ned mail på flera datorer.... men inte att de autotankas ned IGEN:-))))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Messersnitt
Har fått ett problem med mitt mailprogram, mail hämtar samma mail flera gånger, vissa dagar kan jag ha "fått" 100 nya mail, men det är kanske bara 5 nya, resten är kopior av samma mail. Någon annan som drabbats av samma problem? Är det bara att slänga mailprogrammet och installera om det eller finns det någon lättare lösning?

Jag har drabbats av samma problem under den senaste veckan. Vill inte att e-posten raderas från servern eftersom jag hämtar den till flera datorer vid olika tidpunkter. Vad har du för e-postleverantör? Kan det vara de som ändrat på något? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla datum och klockslag i din dator. Kanske tror e-postprogrammet att brevet är nytt för att dess tidpunkt (serverns) är nyare än din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

M.a.r.t.i.n
Har fått ett problem med mitt mailprogram, mail hämtar samma mail flera gånger, vissa dagar kan jag ha "fått" 100 nya mail, men det är kanske bara 5 nya, resten är kopior av samma mail. Någon annan som drabbats av samma problem? Är det bara att slänga mailprogrammet och installera om det eller finns det någon lättare lösning?

Jag har drabbats av samma problem under den senaste veckan. Vill inte att e-posten raderas från servern eftersom jag hämtar den till flera datorer vid olika tidpunkter. Vad har du för e-postleverantör? Kan det vara de som ändrat på något? :unsure:

Jag har spray som mitt mail. Klockan tror jag inte är problemet, har ändrat hämtningstider från 1 min till 5 min intervall. Mailen är iallafall daterade med samma inklockslag. Tror nog mer på att det är något i komunikationen mellan mailservern hos Spray och min dator. Trist. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja har fått samma problem och inga inställningar verkar hjälpa.

Uppstod i förra veckan. Är problemet nytt för er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever samma problem men det gäller även när jag hämtar mailen till min mobil. Jag har också Spray så kanske problemet ligger där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Messersnitt

Även jag har kör Spray. Kör dessutom pc på arbetsplatsen – med samma problem … Det lutar väl att det är Sprays fel, eller vad tror ni? :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...