Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ny mini med tangentbords problem!

Svenka78

Recommended Posts

Har precis köpt en ny mini och när jag startar den så söker den efter tangentbordet (Wireless keyboard) men hittar det inte! Snälla hjälp mig, min första Mac och jag är sjukt sugen på att få igång den!

Tack

/F

Yes man tycker ju det, det är påslaget och blinkar för sökning. Dock så står minin bara och söker tills den stängs av.

Tryck till "på" knappen lite lätt så att det är aktivt när Mini'n ska söka så bör den hitta det:

//H

Funkar tyvärr inte, har provat starta om både mini och tangentbordet massa gånger och jag kommer inte vidare. Har inget annat tangetbord heller att prova med.

Jag har haft ett par olika trådlösa tgb till mina Mac Minis – Apples förra och Logitechs S530. Hade lite problem med Apples, vilket inte hittades i början, men har funnit att BÖRJA KÖR TANGENTBORDET – t ex med  + Tabb (för programbyte) så hittades det rätt snabbt. När det väl är inkört (och datorn minns det) så är det inga problem. Samma med telefon och mus. Logitech m fl har extra inställningar att installera (ger fler funktioner), men annars gäller även där att börja köra grejorna. Självklart ska allt vara på, bra batterier i och inställningen "Tangentbord & mus" ska vara igång. Det ges ju en kod som ska skrivas och/eller så begär datorn att man ska trycka på en viss tangent för att datorn ska fastställa tangentbordets standard.

Nu har det löst sig! Dock så fick jag låna ett tangentbord av grannen så att jag fick igång minin för att sedan gå in och ändra till det trådlösa tangentbordet! Så nu är det bara att köra!!

Tack för hjälpen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...