Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Adapter till mini-cd


MacMarc

Rekommendera Poster

Hej! Jag har en videokamera som spelar in på mini-cd, och vill ha en adapter till skivorna så jag får in dom i min macbook. Har kollat runt men jag hittar ingen, vet nån om det ens finns tillgängligt? Har iaf hört det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är ju om du köper en extern läsare med släde. Eller om du kan läsa video via USB från kameran, kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är ju om du köper en extern läsare med släde. Eller om du kan läsa video via USB från kameran, kanske?

 

extern läsre... är det dyrt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är inte särskillt dyrt. såg en för 600 men det går nog att hitta ännu billigare, särskillt om man köper begagnat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar, men jag personligen tycker att det verkar onödigt dyrt med 600:- bara föratt få filmen till datorn... Jag såg en adapter som man klickade på skivan, så den blev fysiskt större, stor som en cd, Apple hade tagit patent på detta 2006. Då borde det väl ändå finnas någon sådan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar, men jag personligen tycker att det verkar onödigt dyrt med 600:- bara föratt få filmen till datorn... Jag såg en adapter som man klickade på skivan, så den blev fysiskt större, stor som en cd, Apple hade tagit patent på detta 2006. Då borde det väl ändå finnas någon sådan?

Testade du att ansluta kameran som jag skrev?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade du att ansluta kameran som jag skrev?

 

Jag har ingen sladd... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen sladd... :P

Hmm. Är det för dyrt också för att få över videon till datorn? Börja med att kolla instruktionerna till kameran (om du har några såna B) ). Där borde du ju kunna se om det går att föra över videon via USB (eller Firewire, om du har det på din MacBook). Går det så kan du ju köpa en sladd för under hundralappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Är det för dyrt också för att få över videon till datorn? Börja med att kolla instruktionerna till kameran (om du har några såna B) ). Där borde du ju kunna se om det går att föra över videon via USB (eller Firewire, om du har det på din MacBook). Går det så kan du ju köpa en sladd för under hundralappen.

 

Tack för svaret, ska nu lusläsa manualen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...