Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Epson Printer Utility


boevil

Rekommendera Poster

Efter att ha uppgraderat till system 10.3.3 o dess nya skrivardrivrutiner fungerar inte "Epson Printer Utility" längre och jag kan int rengöra min skrivares skrivhuvud, utan att starta OS9 - classic.

 

Finns det ingen ersättning för Epson Printer Utility ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl me i den 3:e instalations CDn om jag inte minns fel. Har för mig att de stod nåt om Epsonskrivare.

 

Jo jag har nog fått Epson Printer Utility- programmet med vid installationen, men det visar ej skrivaren i listan.

Har sökt lite på nätet o hittat andra med samma problem tex på MacFixit . och här är fler med samma problem

När jag väljer Systeminställningar/Skrivare o Fax/Ställ in skrivare Så är knappen för verktygsprogram gråtonad o som sagt när jag startar verktygsprogrammet så finns inte min skrivare i listan....

 

Finns det någon inställningsfil någonstans som kan ha blivit felaktig o som jag kan kasta?

 

Nå'n som vet?

 

ps.

När jag tänker efter så har nog "Epson Printer Utility" fungerat tidigare... men inte nu längre. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leta efter nån Plistfil som har ordet Epson Printer i sig....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova skapa en ny användare och se om det funkar att lägga in skrivaren där. Om det funkar är det säkerligen någon fil som blivit skadad. Har läst om detta problem tidigare och då avinstallerade folk programmet och installerade om. Vet inte om det räcker att ta bort programmet från skrivarlistan eller om man måste installera om helt.

 

Själv installerade jag Epsons egna drivisar, även fast Apple har egna. Det funkar utmärkt och Epson Printer Utility funkar också i Panther, även fast drivisarna kan anses "gamla".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska ta en runda med Printer Setup Repair för att se om det är något speciellt som knasar.

Ett mycket kompetent program när det gäller skrivare.

Hämta här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp, men... inget fungerar

 

Finns väl me i den 3:e instalations CDn om jag inte minns fel. Har för mig att de stod nåt om Epsonskrivare.

 

Om man har installerat från en DVD då? Hittar inga skrivare på den. Iofs verkar skrivarna installerats, så jag har väl fått med dem.

 

Jag tycker du ska ta en runda med Printer Setup Repair för att se om det är något speciellt som knasar.

Ett mycket kompetent program när det gäller skrivare.

 

Printer Setup Repair hittar inget fel.

 

Själv installerade jag Epsons egna drivisar, även fast Apple har egna. Det funkar utmärkt och Epson Printer Utility funkar också i Panther, även fast drivisarna kan anses "gamla".

 

Kan inte hitta några drivrutiner hos Epson, som passar min skrivare i OSX. (Jag har Stylus Color 680 ). De hänvisar till CD 2 och 3 som följer med OSX.

 

 

Min Epson Printer Utility har version 1.67 - finns det någon senare version?

 

Tacksam för hjälp.

 

ps

Min kompis som också har en Epson har precis samma problem. (Han har en modern skrivare)

 

edit:

Glömde nämna att jag provat med nya användarkonton också, inte heller det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... problemet är löst.. men vad var det för fel?

 

Lyckades hitta "EpsonPrinterDrivers2.pkg" på dvd:n, genom att "visa dolda systemfiler" mha Coktail.

Efter att ha kört installationen från paketet så fungerar utilityn, men jag fattar inte varför.:huh:

.. tack för tipsen som ledde fram till lösningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...