Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extern hårddisk + konstiga processer


bstrm

Rekommendera Poster

Jag gillar verkligen mac os x, men ett problem jag haft på alla mina macar är att processorn jobbar mycket i onödan, det är alltid någon process som av någon anledning jobbar för fullt även när datorn är "idle". Ofta när man har en extern hårddisk inkopplad är det mds,mdsworker och arss_xxx.

 

Går detta lösa på något sätt? vill gärna kunna unyttja hela datorns processorkraft på andra program även när jag har en extern hårddisk inkopplad och inte låta _all_ processorkraft gå åt till den vilket gör macen hur seg som helst.

 

Lägger upp en bild på hur det ser ut: Notera att det inte är när "timemachine" gör backup eller när jag för över filer.

 

Är antagligen spotlight som indexerar eller liknande, går det ta bort indexmöjligheten? vill gärna inte att datorn ska gå ner sig varje gång jag stoppar i en extern hårddisk då jag har massvis med media där som jag unyttjar.

 

EDIT: Tittade under spotlight och den verkar inte indexera för tillfället men ändå tar mds massa processorkraft.

post-44514-1237118811_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Även jag är intresserad av en diskussion / analys av detta. Jag har också drabbats av onaturligt aktivitet från mds.

Jag har en MacBookPro med Lion (10.7.1), en TimeCapsule. Till TimeCapsule har jag anslutet en USB-HUB, (D-Link, 7 portar) och en före detta PC disk (omformaterad). Disken sitter i en separat inköpt låda som behöver 2 USB-portar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja MDS är spotlights indexering. du kan alltid lägga till vilka mappar/diskar spotlight ska låta bli att indexera i spotlightinställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...