Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Macmini frågor

Icecube

Recommended Posts

Hej alla!

Jag har nu länge kollat på att införskaffa en mini som mediacenter i vardagsrummet,

dock har jag lite obesvarade frågor.

1. Hur lång tid tar det för en mini att starta inklusive starta PLEX eller xbmc?

2. (Viktigaste frågan) Tjejen och jag vill kunna starta minin och förstärkaren och sedan slänga i en musik CD och så ska den börja spela direkt (alltså inga andra knapptryckningar alls, undantaget "play" på fjärren) utan att vi behöver starta TV:n. Går det även att ejecta CD:n och stänga av minin med bara fjärren alternativet med ett keyboard (kortkommandon) utan att starta TV:n?

3. Då vi ska köpa en NAD förstärkare eller motsvarande vill jag veta hur ljudet från minin är,

vet att det är optiskt ut på den, men vet att t.ex Windows tydligen ibland förstör kvalitén på ljudet,

hur är det med minin (OS X)? Vill ju inte att minin ska var flaskhalsen.

4. Kan jag streama full HD från mitt NAS via ett trådlöst nätverk till minin? Kör 802.11n på routern.

Nya minin kör väll 802.11n?

5. Mjukvara. Vill köra xTV på minin då jag tycker om gränssnittet (coverflow mm), men är det xbmc för OS X som gäller då eller är det PLEX eller är det helt enkelt samma sak?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...