Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Imac till spel?


mynameisoscarjo

Rekommendera Poster

mynameisoscarjo

Jag funderar på att köpa en iMac 2.4 ghz C2D med 4 GB ram och nåt grafikkort med 256 MB minne.

Kan man köra lite tuffare spel på den som t.ex. GTA 4 eller de senaste COD-spelen? :detvarintejag:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar för mig jag kör left for ded via imac och gta iv via bot camp 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att köpa en iMac 2.4 ghz C2D med 4 GB ram och nåt grafikkort med 256 MB minne.

Kan man köra lite tuffare spel på den som t.ex. GTA 4 eller de senaste COD-spelen? :detvarintejag:

 

Räkna med låga inställningar, vill man kunna spela framtida spel också så kommer det att krävas en av de bättre iMacarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTA 4 är på gränsen att funka laggfritt för mig, och då har jag 3.06 processorn och 8800 kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grafikkortsminnet på den förra imacen med 2,4 ghz var inte på 256.

 

Det var på 128 eller något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

Jo, men den här imacen är nog trimmad med 4 gig ram och 256 mb grafik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men den här imacen är nog trimmad med 4 gig ram och 256 mb grafik

 

Processor hastighet, RAM, Hårddisk storlek osv

Hur bra dessa komponenter än är så kan de aldrig gottgöra ett dåligt grafikkort.

Om man är en gamer är den komponenten man aldrig ska snåla med just grafikkortet, det går inte att påtala det för mycket för det är sant.

 

Sen är grafikkort mycket mer komplexa än att bara dömas efter sin minnestorlek. 256 MB Grafikminne säger ingenting annat än att det är under standard, 512 är standard i mellanklass segmenten av gamer kort.

För att inte tråka dig med minnesfrekvens, processorcykel, stream processorer etc. så är mitt bästa råd att läsa benchmark tester, det är det bästa sättet att bedöma vilket grafikkort som passar dig bäst!

 

P.S. Värt att nämna att även om Radeon 4850 som man kan välja till de 2 dyraste nya iMacarna är ett väldigt bra gamingkort så är det ett mellansegment kort i PC världen, även 4870 räknas in i detta segment.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 3,06 ghz, 4gb ram och 8800-kortet. GTA IV rullar på hur bra som helst i boot camp (vista 32)! Det gäller bara att hänga med i svängarna vad det gäller mjukvara till 3d-kortet, som man sjäv får ta hand om när det gäller windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...