Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spotlight indexerar allt vid varje start.


lundare

Rekommendera Poster

Som titel lyder så indexerar Spotlight allt varje gång jag startar datorn. Den har inte alltid gjort så här, utan det började för nån vecka sedan. Så jobbigt att inte kunna använda Spotlight på ett par minuter varje start (Dagens I-lands problem eller? :borstatanderna: ).

 

Jag har provat att manuellt nollställa indexet, för att sedan låta datorn indexera hela datorn en gång för alla. Men det hjälpte inte.

 

Nån som har nån idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man startar omväxlande Tiger och Leopard så byggs indexen om varje gång man byter, för indexfilerna är inte likadana.

Men det är kanske inte det som drabbat dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag tror inte det, för jag har bara ett OS på datorn och det är senaste Leopard med alla uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kanske det är plist-filen.

Gå till din hemmamapp (huset), öppna Bibliotek, öppna Preferences. Finns det en fil som heter com.apple.spotlight.plist (eller liknande)? Lägg den på skrivbordet så länge, starta om och se om det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Det kan bero på problem med filkatalogen, så starta Skivverktyg och kontrollera skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den verkar vara OK.

 

post-13603-1237120001.png

 

Ska kolla om det är plisten som spökar, återkommer lite senare med svar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kanske det är plist-filen.

Gå till din hemmamapp (huset), öppna Bibliotek, öppna Preferences. Finns det en fil som heter com.apple.spotlight.plist (eller liknande)? Lägg den på skrivbordet så länge, starta om och se om det hjälper.

 

Det hjälpte inte. Den indexerar ändå med den nya plisten, även efter ett par omstarter.

 

Jag la tillbaka den gamla igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...