Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Empire Total War + Mac = Sant?


Hellboy

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag går i tankarna att köpa mig en ny mac. Jag vill ha en dator som klarar att spela nya spel via Boot Camp, speciellt det nya härliga Empire Total War. Är det någon som provat att lira det på en Macbook Pro med 9600gt 512 eller senaste modellen av iMac med HD 4850? Skulle vara kul att veta hur bra det (och liknande krävande spel) fungerar så att man inte köper en dator för 22000 som sedan inte kan ge det jag vill ha. Vet att man kan få en PC för halva priset som är mer optimerad men jag kommer aldrig lämna Apple...

 

Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte kört just det spelet, men GTA 4, COD 5 flyter helt ok på min iMac i bootcamp. Men vill du köra med max upplösning och högsta kvalitet så räcker den inte till, då får man köpa en pc med fyrkärnig propp och en maffigt dyrt grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maxim Victor

Kör det på en iMac aluminium

 

2.0 GHz Intel Core 2 Duo-processor

2x2 gig

ATI Mobility Radeon HD 2400XT

Windows Xp sp 3

 

 

Det fungerar att spela på medium inställningarna med lägst antal män per kolon.

För att kunna spela på hög och högsta inställningarna behövs direct x 10 (d.v.s. Vista)

 

Om du har Rome kan jag även rekommendera den här modden http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=251

Jag skälv är delaktig i version 2 som är un der utveckling. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maxim Victor

Läste på lite mer om spel konfigurationerna och man behöver vist inte direct x 10 utan det är grafik kortet som sätter stop för att vissa instälningar ska gå att väljas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Melodysheep

Det funkar bra!

 

Testade lite när demot kom och det flöt på fint. Tror jag maxade de flesta grafikinställningarna :)

 

Körde på en MacBook Pro 2,5Gz, 4Gig ram å gf9600

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött!

 

Körde du på grundupplösningen för skärmen eller fick du dra ner för att det skulle flyta på bra? Låg du runt 30 FPS (dvs inget lagg)? Kunde du köra med Shadows? Du har ingen skärmdump du kan länka så får man se hur bra det blev? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Melodysheep, vad fick du för FPS när du lirade? Körde du max på shadows och shaders också? Körde du "Native resolution"? Vill gärna veta om en MBP skulle klara det här spelet riktigt bra då det lär gå varmt även om det inte är huvudsaken till att jag köper en MBP men ska det spenderas runt 20 k så vill jag gärna veta om det fungerar fint! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej. Jag har en Macbook 2.1dualcore .. Kommer det att gå att spela Empire på den ?

Behöver inte ha den bästa upplösningen bara det går att spela!

Min pc klarade inte av det iallfall så hoppas macen gör!

Mvh

secK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag har en Macbook 2.1dualcore .. Kommer det att gå att spela Empire på den ?

Behöver inte ha den bästa upplösningen bara det går att spela!

Min pc klarade inte av det iallfall så hoppas macen gör!

Mvh

secK

Dom nyaste MB med 9400M som grafikkort klarar det knappt, var ingen rolig upplevelse att kolla på... Och då du har ett betydligt sämre grafikkort är det högst tveksamt om du ens får igång det, om om du gör det kommer det knappast vara speciellt spelbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag köpte Empire Total War i mars för PC och hade tänkt att köra VMware Fusion för att kunna köra det på min G5 eller på min MacBook 2.2 Ghz Intel Core 2 Duo, Minnne 4 GB 667 Mhz DDR2 SDRam

 

Men detta kanske inte funkar? Har inte kunnat köra in programmet då den måste aktiveras i Thailand. En polare åker på torsdag och ska fixa det. Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Aristoteles

Tjenare, känner mig som ett barn när det gäller MAC, är helt okunnig.

 

Är ett stort fan av total war spelen, det bästa strategi spelen som finns. Det är ett problem och fattar noll hur jag fixar det på mac. Hört att man kan skaffa windows på mac men det skulle slöa ner macen något så kolosalt. Har någon lust att hjälpa mig. skicka gärna ett PM till mig !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...