Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Öppna gammalt iPhotobibliotek


Jeppeo

Rekommendera Poster

Jag har för mig att jag har läst att man kan hålla inne alt (tror jag att det var) när man startar iTunes och välja ett sparat bibliotek så att man får tillbaka alla spellistor och betyg osv.

 

Kan man göra på samma sätt med iPhoto?

 

Jag har nämligen precis ominstallerat OS på min macbook och innan det kopierade hela mapparna bilder och musik till en extern hårddisk. Frågan är alltså om jag kan få tillbaka bildbiblioteket precis som det var med alla album och så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man göra på samma sätt med iPhoto?

 

Jag har nämligen precis ominstallerat OS på min macbook och innan det kopierade hela mapparna bilder och musik till en extern hårddisk. Frågan är alltså om jag kan få tillbaka bildbiblioteket precis som det var med alla album och så?

Javisst, håll nere alt tills du får välja ett bibliotek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ingen av de filer som jag skulle gissa innehåller information om biblioteket går att välja när jag ska importera bibliotek. Så här ser det ut i min mapp iPhoto Library:

 

post-18058-1238401089_thumb.png

 

Vilken fil är det som gäller? Skapas den filen automatiskt (precis som iTunes gör) eller missade jag att göra det innan jag blåste min hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen av de filer som jag skulle gissa innehåller information om biblioteket går att välja när jag ska importera bibliotek. Så här ser det ut i min mapp iPhoto Library:

 

Vilken fil är det som gäller? Skapas den filen automatiskt (precis som iTunes gör) eller missade jag att göra det innan jag blåste min hårddisk?

Det är litet lurigt. Du ska ha mappen "iPhoto Library" markerad. (Du får alltså gå upp en nivå från din skärmdump.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt, tack så mycket! Började bli lite orolig att det var dags att organisera alla 10 000 bilder igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt, tack så mycket!

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...