Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Jag röstar på Alla - Melodifestivalen 2009 Final

e-snobben

Melodifestivalen 2009 Final  

49 members have voted

1. 1. Vem vill du ska vinna den svenska uttagningen?

• Måns Zelmerlöw - Hope And Glory
      4
    • Caroline af Ugglas - Snälla, snälla
      15
    • Agnes - Love Love Love
      2
    • H.E.A.T - 1000 Miles
      8
    • Emilia - You're My World
      1
    • Alcazar - Stay The Night
      1
    • Sarah Dawn Finer - Moving On
      3
    • E.M.D. - Baby Goodbye
      2
    • Sofia - Alla
      2
    • Molly Sandén - Så vill stjärnorna
      0
    • Malena Ernman - La Voix
      11

Recommended Posts

Jag röstar på Sofia och låten Alla. Den är riktigt medryckande och läcker! Och jag tror dessutom att den kommer att gå hem i andra länder än de sympatiröstande nordiska. Då slipper vi kanske kvala nästa år.

• Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Alcazar. Nog den enda som kan ha nån chans där ute. För det är väl det som räknas?

:gaspar:

Sveriges bidrag får stryk av detta...

Snälla snälla rösta inte på ugglan! Fattar inte hur hon alls kan få poäng. Så j*vla dåligt att man blir arg. På riktigt :bla::byrakrat::armskeptisk::stjarnsmall:

Det var helt rätt låt, hade jag faktiskt önskat hela tiden, men trodde det var en utopi..

Det var ju en rätt kul låt som vann.

Var lite rädd att alla fjortisar skulle rösta fram EMD ett tag där.

Thomas Ytterberg

Måns, EMD och annan dussinvalsande stompa-stompa-schlager... var orolig för fjortisröstandet skulle skicka fel bidrag till finalen. Men det blev ju ett bra val till slut. Lite klassiska hymner går alltid hem.

Nu vet man i alla fall vad som blir avslutningslåten på spinningpassen de närmaste veckorna. :lol:

Hur i helvete kan Malena Ernman vinna! Måns och EMD är mycket mycket bättre.

Och sen fattar jag inte heller hur Af Ugglas kan komma tvåa. Hon är helt obegripligt dålig. Låten är ju rena skämtet.

Rätt låt vann! Tack svenska folket! Underbara Malena Ernman med sin fantastiska röst! Jag röstade åtta gånger på henne! :wub:

Synd att inte af Ugglas vann, det var den klart bästa låten. Malenas vämjeliga symfonipop var ju rena skiten förstås, fast det var en av de bästa låtarna i startfältet.

Hur i helvete kan Malena Ernman vinna! Måns och EMD är mycket mycket bättre.

Och sen fattar jag inte heller hur Af Ugglas kan komma tvåa. Hon är helt obegripligt dålig. Låten är ju rena skämtet.

Svenska folket uppvisar en överraskande god musiksmak. Både Ernman och Ugglas framför högkvalitativ musik, om än i vitt skilda genrer. Men jag kan förstå att det är svårt att svälja att popsnörena inte har en chans.

Helt tokigt blev det i alla fall inte. Men hade det varit helt rätt så hade Ugglas vunnit!

Blev så glad när jag hörde ugglas, äntligen en riktig låt i melodifestivalen, hon gör den väldigt äkta tycker jag. Förstår alla som tycker den är dålig, ja menar hela svenska folket är eurodisco-hjärntvättade, klart att nått lite annorlunda är dåligt.

Haade

Blev så glad när jag hörde ugglas, äntligen en riktig låt i melodifestivalen, hon gör den väldigt äkta tycker jag. Förstår alla som tycker den är dålig, ja menar hela svenska folket är eurodisco-hjärntvättade, klart att nått lite annorlunda är dåligt.

Jag gillar heller inte diskodunket i La Voix, men störs inte av det eftersom det dels är melodifestival, dels är en vacker refräng, och dels framförs av den överlägset bästa sångaren. Jag tror den går hem i Europa, för där uppskattas både eurodisco och opera... :totaltgalen:

Haha att många kan tycka Ernman och ugllas låtar vad bra :) Är medveten nu iaf om att jag tillhör minoriteten som ogillade dessa låtar skarpt :) Ernmans låt var i allafall en sång, Ugllas låt var ju bara snabt prat med musik (Och hennes röst räcker inte ens för att det ska låta bra när man pratar, usch. Och jag vet att många inte håller med alls, detta är dock vad jag tycker) Men däremot tror jag Ugglas låt hade haft störst chans i europa, för att den är annorlunda. E.M.D och Zelmerlöv är vanliga Schlager disco men jag tycker iaf det var bättre en Ernman och Ugglas. Trots allt hoppades jag nog lite på Ugglas för många (förhoppningsvis) skulle inse att den var annorlunda och rösta. Det är ju faktiskt det som är grejjen, vilken låt som har störst chans i eurovision, inte vilken som är bäst. Eller? :blush:

Sen tycker jag Dawn Finers låt var helt ok, respektive Agnes trallvänliga ;)

Allt är ett skämt, lägg ner skiten!

ps. Hälsar Gabriel med en glimt i ögat...

Det fanns bara en låt som rockade fett och det var H.E.A.T......

Tur att Ernman vann istället för Uggla i alla fall.

Haade

Snälla, snälla, snälla! Hur kan någon tycka att en usel kopia av Janis Joplin låter äkta? Lyssna på "Cry Baby" med Janis och spola bort allt annat. Uggla är intet mer än en blek kopia.

Såg inte på melodifestivalen ikväll.

Skulle bara bli förbannad om Ugglan vann ^^

Men synd att E.M.D eller Heat vann faktiskt.

röstar på ugglas pga av att det är den enda låten jag kommer ihåg,resten låter ungefär likadant förutom pudelkillarna.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...