Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Magento PHP


yoggiswe

Rekommendera Poster

Hej alla,

Snart är webshopen i färdig snickrad men nu har jag stött på ett stort problem som jag irriterat mig på hela dagen.

För min webshop använder jag magento som "motor"

för er som inte vet så kör magento phtml filer för divar och liknande. Magento kör PHP 5.

 

Problemet nu är att jag har en summering de handlade varorna i headern som ser ut så här vid tom varukorg

"0.00 SEK (0 items) Gå till kassan"

 

Istället vill jag att den ska visa:

"Din varukorg är tom"

 

 

Problem 2:

 

Jag är inte så bra på PHP (som ni kankse märkt)

men när det finns varor i korgen vill jag att den ska visas ungefär så här:

post-38595-1237028786_thumb.png

 

PHP KODEN:

<?php
?>
       <?php $_cartQty = ($this->getSummaryCount())?$this->getSummaryCount():0; ?>
               <?php echo $this->__('Total:') ?> <total><?php echo Mage::helper('checkout')->formatPrice($this->getSubtotal()) ?></total>
               <?php if ($_subtotalInclTax = $this->getSubtotalInclTax()): ?>
                   <br />(<strong><?php echo Mage::helper('checkout')->formatPrice($_subtotalInclTax) ?></strong> <?php echo Mage::helper('tax')->getIncExcText(true) ?>)
               <?php endif; ?>
               <?php echo $this->__('<a href="%s"><strong>(%s items)</strong></a>', $this->getUrl('checkout/cart'), $_cartQty) ?>
               <a href="/checkout"><input type="image" src="<?php echo $this->getSkinUrl('images/cart.png') ?>" alt="<?php echo $this->__('Checkout') ?>" /></a>

<!-- [ends] .cart-sidebar // --> 

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadu! Svårt att se exakt vad som är vad i denna kod såhär snabbt som ajg gjort nu. Men Jag tror att man får mecka och testa ett tag.

 

Jag tror jag vet vad dessa betyder om det hjälper dig:

 

<total><?php echo Mage::helper('checkout')->formatPrice($this->getSubtotal()) ?></total>

Totalpris av alla varor

 

<strong>(%s items)</strong></a>

Antal varor(??)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...