Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Cubase SX 1.x i Panther


Gäst iMatte

Rekommendera Poster

Gäst iMatte

Jag köpte Panter när det kom, men läste sedan om problemmed att köra Cubase SX 1.x under Panther. Är det någon som vet hur det fungerar nu, med de senaste uppdateringarna av Panther ? Nån som kör Cubase SX 1 (eller SL 1) under Panther ? Steinberg har ju inte kommit med några Panther-anpassade uppgraderingar, så det hänger väl på Apple.

Jag varken kan eller orkar uppgradera Cubase till 2.0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder SL 1 under Panther, och det fungerar mycket bra... så länge jag inte drar in Reason via ReWire! Då brakar helvetet löst. :devil:

 

Jag måste t.ex. utföra vissa typer av kommandon i en viss ordning för att "släppa upp låsningar". Exempelvis: precis när jag aktiverar Reason via ReWire fryser Reason medan Cubase fortfarande rullar, men om jag växlar mellan Cubase och Reason 3 gånger (det är alltid 3!) så börjar Reason plötsliga att fungera igen... jag har massor med liknande buggar.

 

Jag kör orginal, både Cubase och Reason så det är inte "crack-buggar". Några uppdateringar som eliminerar felen finns inte, jag kör senaste versionerna på båda programmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte

Ok, ingen fara för mig eftersom jag inte kör Reason eller ReWire.

Ja, då borde jag väl våga köra in Panther till slut.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...