Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ögon + iMac


iMac 24"

Rekommendera Poster

Jag har testat tunna tft skärmar från Acer, HP och Samsung med röda, irriterande och torra ögon som följd efter många timmars sittande framför skärmen. Värst var Samsung av nyare modell med alla möjliga ljusintällningar och finesser för att ställa in skärmen.

 

Givetvis tog jag pauser emellanåt och prövade tårsubstitut för att smörja ögonen, finns på apoteket en uppsjö av olika märken. Bäst resultat ger droppar i engångsförpackningar då de inte innehåller konserveringsmedel.

 

Använder inte glasögon, höll därför nästan på att besöka ögonläkare och optiker för att skaffa glasögon. Men så gick datorn med krångliga Vista sönder och brakade ihop. Istället för glasögon och omständig reparation blev det en ny iMac :)

 

Med iMac kan jag sitta i timtal utan att känna obehag eller torra ögon, givetvis sitter jag inte extra timmar bara för att testa smärtgränsen, men det är en otrolig skillnad. Ögonen är inte irriterade eller ansträngda. Detta måste bero på att iMac 24" skärmen har en hög kvalité.

 

Skriv ner era erfarenheter, delar ni denna synpunkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får ont i huvudet o spänner ögonen sedan jag började med pc på jobb.....stor skillnad. vet inte vad man gör åt problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill få dina ögon att må riktigt dåligt kan du ju testa att sitta i ett mörkt rum med högsta ljusstyrka på skärmen. Kan lova att det börjar svida i ögonen efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får ont i huvudet o spänner ögonen sedan jag började med pc på jobb.....stor skillnad. vet inte vad man gör åt problemet.

 

Bakgrundsbelysning är ett bra sätt att minimera skillnaden mellan skärmens starka ljusintensitet och omgivningens mörkare ytor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill få dina ögon att må riktigt dåligt kan du ju testa att sitta i ett mörkt rum med högsta ljusstyrka på skärmen. Kan lova att det börjar svida i ögonen efter ett tag.

 

Det gör jag hela tiden, man blir ungefär såhär--> :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...