Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

strulig extern disk


niclaes

Rekommendera Poster

Hallå!

 

Undrar om någon haft typ samma problem som jag.

 

Jag har en WESTERN DIGITAL MYBOOK2 STUDIO EDITION 500GB USB2/FW400/800/ESATA.

Funkar toppen vissa perioder men får formatera om den då och då när den slutar funka.

 

Köpte den i juni 2008. Funkade toppen till december. Sen hittade min iMac den inte.

Använder den bara som TimeMachine disk. Till slut hittade Macen den igen och då formaterade jag om den.

Använde den återigen som TimeMachine. Och nu är den väck igen.

Ibland när jag startar om den kommer en fråga om jag vill formatera, mata ut eller ignorera.

Dock spelar det ingen roll vad jag väljer. Inget av kommandona funkar på disken.

Väljer jag formatera så öppnas "diskvertyg" men disken finns inte där bara mina andra WD diskar.

Någon som vet?

Jag har testat att nå den via alla ingångar utan resultat.

 

Problemet är att jag kan inte lämna in den där jag köpte den för jag bor numera på Island och jag köpte den när jag var hemma på semester.

Någon som vet hur WD´s World Wide Warranty fungerar?

Finns det någonstans man kan skicka den så att den byts?

 

Har också en vit WD nätverks disk som kraschat. Den står bara och hackar när jag sätter strömmen i den.

 

Har ett helt gäng andra WD diskar som bara har USB som inte alls krånglar.

 

Har testat den tokiga disken både på min iMac och min MacBook. Men den hittas inte på någon.

 

Tacksam för all information jag kan få!

 

Tack för ett bra forum!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KallisKling

Jag hade PC innan och en liknande disk ikopplad och den va lite skum då, sen uppdaterade jag firmware i den och nu har jag den till en MBP och det funkar galant oavsett anslutning...så testa det. Finns nåt program har jag för mig på WD:s hemsida, kika!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...