Jägermeister Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Har ni några förslag till förbättring? Själv skickade jag in detta via "Report bugs to Apple", inte helt rätt väg att gå kanske. Men förmodligen läser väl någon det i alla fall. "If you write "imdb batman begins" in the address field in Firefox (without the "quote") you will be redirected to IMDBs page for Batman Begins directly. http://www.imdb.com/title/tt0372784/ This works for any movie. It works for many different texts as well. Such as if you write "american idol", you will be redirected to americanidol.com. Very nice and handy. Please add this feature to Safari as well. I really missed that in Safari 3. Apart from that, Safari is the better browser compared to Firefox and others. Thank you." Vad säger ni? Instämmer ni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
falafeln Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Saft eller nån annan plugin har väl stöd för sånt, men ja, det hade varit kul om det fanns inbyggt i Safari. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wally Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Jag saknar att adressfältet inte fylls under laddningen. Mycket enklare att se om något laddar, och speciellt hur mycket av sidan som har laddats, mha den funktionen. Har skrivit i "report at bug" om detta har jag för mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalleponken Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Jag saknar att adressfältet inte fylls under laddningen. Mycket enklare att se om något laddar, och speciellt hur mycket av sidan som har laddats, mha den funktionen. Har skrivit i "report at bug" om detta har jag för mig. detta går att åtgärda. kolla: http://swedishcampground.com/safari-4-hidden-preferences annars skriver du detta i terminalen så blir det som i safari 3.:: $ defaults write com.apple.Safari DebugSafari4IncludeToolbarRedesign -bool NO $ defaults write com.apple.Safari DebugSafari4LoadProgressStyle -bool NO Link to comment Share on other sites More sharing options...
m-tech Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 detta går att åtgärda. kolla: http://swedishcampground.com/safari-4-hidden-preferences annars skriver du detta i terminalen så blir det som i safari 3.:: $ defaults write com.apple.Safari DebugSafari4IncludeToolbarRedesign -bool NO $ defaults write com.apple.Safari DebugSafari4LoadProgressStyle -bool NO jo men om många rapporterar att det saknar funktionen så kanske det i framtida safari 4 går att välja det i program inställningar eller att det kommer tillbaka som innan i safar 3 men kanske de testar att ta bort funktionen betan för att se hur vi reagerar och vänjer oss. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jägermeister Posted March 15, 2009 Author Share Posted March 15, 2009 Jo, klart bättre med den blåa saften som rinner iväg i adressfältet än den där cirkeln. Cirkeln säger ju bara att den söker. Den säger inget om hur mycket som har laddats. Safari 4 Buddy fixar biffen tillsvidare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.