salakalle Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Pris på en begagnad dator eller tillbehör. Om du skall köpa kolla vad motsvarande prylar kostar idag. Många påverkas av vad datorn kostade som ny, det är helt irrelevant vad gäller datorer. Hur mycket vill butiken där varorna köptes betala för dessa varor begagnade? Undrar salakalle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rickard1234 Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Flyttat från Säljes --> Allmänt om Mac. /Rickard, moderator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Hur mycket vill butiken där varorna köptes betala för dessa varor begagnade? Förmodligen ganska lite (eller kanske väldigt lite). När en butik ska sälja datorn vidare måste de lämna garanti och det kostar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
warff Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 En bra värdemätare är adressen www.everymac.com.Där kan du leta reda på din dator, få reda på vad en kostade ny samt ett ungefärligt pris nu.Man tar inte hänsyn till annat än grundkonfiguration på maskinen, ram snabbare HD osv.Detta kan ju höja värdet lite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baxer Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 En bra värdemätare är adressen www.everymac.com.Där kan du leta reda på din dator, få reda på vad en kostade ny samt ett ungefärligt pris nu.Man tar inte hänsyn till annat än grundkonfiguration på maskinen, ram snabbare HD osv.Detta kan ju höja värdet lite. Jag tror nog inte att jag får 16000 för min 4 mån gamla iMac som den sidan påstår, trots bättre grafik och max minne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grodkungen Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 En bra värdemätare är adressen www.everymac.com.Där kan du leta reda på din dator, få reda på vad en kostade ny samt ett ungefärligt pris nu.Man tar inte hänsyn till annat än grundkonfiguration på maskinen, ram snabbare HD osv.Detta kan ju höja värdet lite. länken fungerar inte Barar jag som har problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bältesclip Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 länken fungerar inte Barar jag som har problem? Det är ingen länk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.