Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Beg. pris v.s. nypris

salakalle

Recommended Posts

Pris på en begagnad dator eller tillbehör. Om du skall köpa kolla vad motsvarande prylar kostar idag. Många påverkas av vad datorn kostade som ny, det är helt irrelevant vad gäller datorer.

Hur mycket vill butiken där varorna köptes betala för dessa varor begagnade?

Undrar salakalle. :crossfingers:

post-35780-1236874996_thumb.png

Hur mycket vill butiken där varorna köptes betala för dessa varor begagnade?

Förmodligen ganska lite (eller kanske väldigt lite). När en butik ska sälja datorn vidare måste de lämna garanti och det kostar...

En bra värdemätare är adressen www.everymac.com.Där kan du leta reda på din dator, få reda på vad en kostade ny samt ett ungefärligt pris nu.Man tar inte hänsyn till annat än grundkonfiguration på maskinen, ram snabbare HD osv.Detta kan ju höja värdet lite.

En bra värdemätare är adressen www.everymac.com.Där kan du leta reda på din dator, få reda på vad en kostade ny samt ett ungefärligt pris nu.Man tar inte hänsyn till annat än grundkonfiguration på maskinen, ram snabbare HD osv.Detta kan ju höja värdet lite.

Jag tror nog inte att jag får 16000 för min 4 mån gamla iMac som den sidan påstår, trots bättre grafik och max minne.

länken fungerar inte :( Barar jag som har problem?

Bältesclip
länken fungerar inte :( Barar jag som har problem?

Det är ingen länk...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...