Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ha en app bredvid papperskorgen?


xfredrikx

Rekommendera Poster

Som titeln lyder, hur kan jag flytta ner en genväg till en app bredvid papperskorgen?

 

Jag har den redan i dockan men skulle ruskigt gärna vilja ha den bredvid papperskorgen.

 

Så..? Tell me!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra den försikigt dit du vill ha den.

 

Han menar nog precis bredvid Papperskorgen, där du vanligtvis kan placera mappar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra den försikigt dit du vill ha den.

 

Försök själv att dra en app bredvid papperskorgen, precis till vänster om den. Så ska du se att det inte går. Går iallafall inte för mig, har aldrig gått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han menar nog precis bredvid Papperskorgen, där du vanligtvis kan placera mappar...

 

Precis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök själv att dra en app bredvid papperskorgen, precis till vänster om den. Så ska du se att det inte går. Går iallafall inte för mig, har aldrig gått.

Jag har tydligen inte dragit dom tillräckligt nära papperskorgen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jakob.bohem

Om du inte har mappar som genvägar kommer papperskorgen bara skiljelinjen bort från programraden..

Man kan inte både äta och ha kakan(!)

ED: Varför vill man ha program intill papperskorgen anyways..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ED: Varför vill man ha program intill papperskorgen anyways..?

 

För att programikonen ser ut precis som en papperskorg. Det skulle vara snyggare att ha dom bredvid varandra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vänstersidan för program, högersidan för mappar och filer. så är det byggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att programikonen ser ut precis som en papperskorg.

Som gjort för misstag med andra ord. Du slänger att dokument i ställer för att öppna det. :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som gjort för misstag med andra ord. Du slänger att dokument i ställer för att öppna det. :devil:

 

Haha, fast eftersom att programmet och papperskorgen gör i princip samma sak så gör det ju inget.

 

det är AppCleaner vi pratar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stormfisken

Jag räknar till 1....2...3 bakåtsträvare! Usch! :)

 

Where there's a will, there's a way!

Naturligtvis går det. Dock är det lite mekk eftersom det inte är tänkt så.

 

com.apple.dock.plist, finns i ~/library/preferences

öppna den med property list editor, där om du fläker ut "persistent apps" så finns dina programgenvägar där.

De är nummrerade från vänster till höger(minus Finderikonen). markera rätt "item", kommando-c, markera "persistent-others" och sedan kommando-v. Glöm inte spara.

 

Nu finns programmet på högra sidan av "trottoaren" men du måste starta om dock för att det ska märkas.

 

antingen Terminalen <sudo killall Dock>

eller loggaut och logga in igen.

 

Till bakåtsträvarna: Sluta säga att det inte går! säg att ni inte vet om det går/att ni inte vet hur man gör :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...