Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HJÄLP!! Entourage har försvunnit!


kajsa

Rekommendera Poster

Hjälp! När jag nyss startade min Mac med Panther så dök inte äpplet upp utan istället en blinkande jordglob som jag aldrig sett tidigare. Tydligen hittade den ingen hårddisk så jag startade om med alt-tangenten nere och valde var den skulle starta. Då startade den som vanligt men sedan dök mitt stora problem upp.

Efter att ha startat Entourage så kom det upp en fråga om jag skulle ha entourage som mitt mailprogram. Jag svarade nej eftersom jag anade att något skumt var på gång. Sedan när programmet öppnades var alla brevlådor borta, kalendern var tom och adressboken också tom. Vart har allt tagit vägen?? Kan jag hitta det någonstans.

Som tur är har jag det mesta även på min Ibook men inte senaste veckans aktiviteter.

Har någon upplevt detta?? Jag har kört skivkontroll med installationsskivan och behörighetskontroll från hårddisken och där fanns det iinga problem.

Tacksam för snabbt svar av någon av er som säkert vet!

Kajsa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte valt fel disk/partion?

Finns Microsoft Användardata i din Dokument mapp isåfall hur stor är den? Är den väldigt liten så är du kanske inne på fel disk/partion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela Microsoft mappen MÅSTE ligga rakt på HDn - den får INTE flyttas därifrån. Lät att glömma och försöka peta in den i mappen ”program”.

 

Annars sök efter mappen så som maccis skriver.

 

Entourage har sedan en maxgräns på vad man kan spara i form av mail med attachments. 1,9 GIG är max. Sedan börjar den strula av bara den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maccis och fjellis!

Så här är det: Microsoft användardata ligger finns i min dokumentmapp som den ska göra. Men den är tom på alla gamla brev!, Det finns inte ett enda attachment t.ex. Alla mappar verkar innehålla väldigt lite; i mappen Office X Identities finns en databas på 400K. Motsvarande fil i min Iboook ligger på 1,52 GB. Kanke är det så att jag haft för mycket sparat i Entorage som du fjellis säger. I så fall vad göra? Kan allt helt enkelt bara ha försvunnit? Och vem vet något om jordgloben som kom upp vid starten???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en sökning på filerna som finns i din Identitets mapp kanske finns på flera ställen?

 

Jordgloben är Network startup dvs man gör en netboot inget att bry sig om egentligen du kan ju ha råkat välja fel startskiva eller hållt nere N av misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maccis!

Jag sökte på en attachmentfil och hittade inte bara den filen utan hela Microsoft användarmapp i, hör och häpna, mappen Faxes! Huir sjutton har alltihop kunnat hoppa in där och gömma sig???. Jag slängde den nya Microsoft användardatamappen och lade tillbaka den hittade, startade om datorn och nu är allt frid och fröjd igen! Men finns det någon vettig förklaring tilldet inträffade??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer ju faktiskt att man ”lyckas” flytta på mappar av misstag... då gäller att det komma ihåg ngt filnamn så man kan söka... leta manuellt lär ju ta ett tag:-)))))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...