Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Usla arbetsförhållanden i Kina


Pocahontas

Rekommendera Poster

KallisKling

Bara det är billigt för MIG...inte sant?

 

På MITT jobb ska det minsann inte konkurrensutsättas någonting...men falukorven och platt-tv:n får gärna vara billig...jag skiter väl i vilka som tillverkar eller skapar dessa varor?

 

Sorgligt... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad är nytt här?

Att arbetare i tredje världen har det sämre än oss, har undermålig arbetsmiljö, ofta inte får agera fackligt, samt lever under fruktansvärda förhållanden är väl inget nytt?

ALLA multinationella företag utnyttjar detta, tro inte att tex Apple är något undantag här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ALLA multinationella företag utnyttjar detta, tro inte att tex Apple är något undantag här.

 

Jag tycker att det är patetiskt att vissa tror att det bara är enskilda företag som gör detta.

En hel värld av vinstdrivande företag har den strategin! Vissa företag, exempelvis

Bang & Olufsen och Mercedes-Benz, behöver inte kapa kostnader på samma sätt och kan

därför ha anställda med normala löner anställda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är patetiskt att vissa tror att det bara är enskilda företag som gör detta.

En hel värld av vinstdrivande företag har den strategin! Vissa företag, exempelvis

Bang & Olufsen och Mercedes-Benz, behöver inte kapa kostnader på samma sätt och kan

därför ha anställda med normala löner anställda.

Men deras leverantörer???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men deras leverantörer???

 

Nja nu tänkte jag mer på slutprodukten (en B&O-tv eller en Mercedes-Benz) och de monteras ju under drägliga förhållanden.

 

Hur det är med exempelvis aluminiumet som B&O använder vet jag däremot inte... Det man inte ser mår man inte dåligt av! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...