Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Digilux2 vs DMC-LC1


beek

Rekommendera Poster

Har någon testat dess kameror? Är det någon skillnad mellan dem? Borde inte vara det efter vad jag kan förstå ty Leica har ingen egen klar digitalutveckling utan låter ju Panasonic stå för detta och levererar enbart optiken själva.

 

Priset skiljer ju förstås men mindre här i Sverige än i Honkong.

 

Var inom EU är kameror billigast just nu? Nån som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joachim Johansson

Ett test av Leica Digilux 2 kommer i nästa nummer av MacWorld. Jag har inte testat Panasonic-kameran, men jag har verkligen svårt att tänka mig att det är några avgörande skillnadr mellan kamerorna. Optiskt sett är de ju som sagt helt lika. Panasonic-kameran är dock betydligt skönare att hålla i tack vare den lilla utbuktningen som finns för högerhanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första intryck av att hålla i en Digilux 2:a är den är klumpig. Den är klart i tjockaste laget jämfört med valfri Leica M(x). Sen blev jag också lite besviken på frånvaron av "mekanisk" känslan i objektivet. Har inte fått tillfälle att klämma på en Panasonic ännu. Men, om jag skulle välja mellan Leica och Panasonic i dag så skulle det bli en Panasonic p.g.a handgreppet och färgen.

 

Jag är dock tveksam till att dessa två är prisvärda överhuvudtaget, det skulle vara mycket intressant att se en jämförelse mot Nikon D70/18-70DX och/eller Olympus C-8080WZ.

 

Tyskland håller väl fortfarande ställningen som ett av de billigare kameralanden inom EU

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...