Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ännu en Mac-mördare...


Langborg

Rekommendera Poster

Dark Site of the Cube Så kallar Jag sidan.

Det är någon som tagit en Cube G4 och bytt ut hjärtat till en 800Mhz AMD-processor och kör en Linux server på den.

 

Jag mår illa.

 

Men jag måste erkänna att det är ett mycket snyggt jobb att få in den i det lilla skalet.

 

Men ändå :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han verkar till och med vara en riktigt Apple-fantast med afficher på väggen och en iPod och en iBook.

Så han visste väl vad han gjorde, men det måste vara olagligt enligt den oskrivna Mac-lagen. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ähh cuben kanske inte funkade ändå hade gärna haft en mac med en liten pc i för o luras lite heh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför gör ingen tvärtom? Bygger om gamla PC till Mac istället.

 

En ruskigt gammal Compaq med en G5:a i vore väl något...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför gör ingen tvärtom? Bygger om gamla PC till Mac istället.

 

En ruskigt gammal Compaq med en G5:a i vore väl något...

Vet du inte att Macus har gjort nå't liknande. Köpte ett noname-pc-skal från Clas Ohlsson och tryckte i innehållet från en grå Power Mac G3... Rätt coolt faktiskt. Men det vore förstås ännu coolare om man gjorde samma sak med nåt känt pc-märke som man inte gillar. :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl sjysst om man kan använda en gammal fin (eventuellt trasig) låda till något praktiskt. Kan man inte ha enbart macar på sitt skrivbord så kan man åtminstone ha någonting som ser ut som en mac. :)

 

Här är någon annan som har gjort ungefär samma grej;

http://www.mini-itx.com/projects/g4pc/

.. och här är ett annat rätt fult projekt;

http://www.mini-itx.com/projects/wraithse/

 

Jag har funderat på att göra en liknande grej med en gammal LC alternativt en gammal MacPlus.. Är jag en mac-mördare?

 

Det här tycker jag annars är en grymt snygg låda;

http://www.mini-itx.com/projects/falcon-itx/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl sjysst om man kan använda en gammal fin (eventuellt trasig) låda till något praktiskt. Kan man inte ha enbart macar på sitt skrivbord så kan man åtminstone ha någonting som ser ut som en mac. :)

 

Här är någon annan som har gjort ungefär samma grej;

http://www.mini-itx.com/projects/g4pc/

.. och här är ett annat rätt fult projekt;

http://www.mini-itx.com/projects/wraithse/

 

Jag har funderat på att göra en liknande grej med en gammal LC alternativt en gammal MacPlus.. Är jag en mac-mördare?

 

Det här tycker jag annars är en grymt snygg låda;

http://www.mini-itx.com/projects/falcon-itx/

SEn var ju grymt ful ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat på att göra en liknande grej med en gammal LC alternativt en gammal MacPlus.. Är jag en mac-mördare?

nja, beror väl på.

Funkar dom inte så är det väl ok, men om du gör som han med G5:an är det ju en helt annan sak.

 

 

Förresten så har jag tänkt att bygga ett eget skal till en gammal LC utan fungerande nätdel.

Kanske nån som har en nätdel till övers?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat på att göra en liknande grej med en gammal LC alternativt en gammal MacPlus.. Är jag en mac-mördare?

nja, beror väl på.

Funkar dom inte så är det väl ok, men om du gör som han med G5:an är det ju en helt annan sak.

 

 

Förresten så har jag tänkt att bygga ett eget skal till en gammal LC utan fungerande nätdel.

Kanske nån som har en nätdel till övers?

Måste tänka över om jag eventuellt kan tänka mig att ge bort min LC med fungerande nätdel. Funderar och återkommer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat på att göra en liknande grej med en gammal LC alternativt en gammal MacPlus.. Är jag en mac-mördare?

nja, beror väl på.

Funkar dom inte så är det väl ok, men om du gör som han med G5:an är det ju en helt annan sak.

 

 

Förresten så har jag tänkt att bygga ett eget skal till en gammal LC utan fungerande nätdel.

Kanske nån som har en nätdel till övers?

Måste tänka över om jag eventuellt kan tänka mig att ge bort min LC med fungerande nätdel. Funderar och återkommer. :)

Sjysst att du ens funderar över det!!! :D

Fast än då ett tag är det nog lungt, har inte tid på flera månader att börja bygga.

Och tills dess kan jag ju bygga efter den defekta, och sedan byta ut den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjysst att du ens funderar över det!!! :D

Fast än då ett tag är det nog lungt, har inte tid på flera månader att börja bygga.

Och tills dess kan jag ju bygga efter den defekta, och sedan byta ut den.

Har annars en Mac 2 ci eller något sådant som du kan få utan att jag behöver tänka efter.. vet inte vad som är kvar i den eftersom den ganska omgående blev slaktad efter att jag fick den. :)

 

Behöver du något mer gammalt mac-skrot (om man kan kalla det så)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Power Mac IIci/G5 vore inte alls dumt, eller en Power Mac LC/G4 vore inte dumt.

 

För att inte tala om en Compaq Presario (svenssondatorn No 1) G5.;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dark Site of the Cube Så kallar Jag sidan.

Det är någon som tagit en Cube G4 och bytt ut hjärtat till en 800Mhz AMD-processor och kör en Linux server på den.

 

Jag mår illa.

 

Men jag måste erkänna att det är ett mycket snyggt jobb att få in den i det lilla skalet.

 

Men ändå :ph34r:

Iofs är det en VIA-processor, och inte en AMD... :P

 

Lite dumt, kan man tycka... G4:an som satt i från början var förmodligen bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjysst att du ens funderar över det!!! :D

Fast än då ett tag är det nog lungt, har inte tid på flera månader att börja bygga.

Och tills dess kan jag ju bygga efter den defekta, och sedan byta ut den.

Har annars en Mac 2 ci eller något sådant som du kan få utan att jag behöver tänka efter.. vet inte vad som är kvar i den eftersom den ganska omgående blev slaktad efter att jag fick den. :)

 

Behöver du något mer gammalt mac-skrot (om man kan kalla det så)?

Behöver gör jag inte, men det är kul att ha!! :D

Jag har tänkt att jag ska "bygga min egen" dator nån gång.

 

Om du vill så tar jag den gärna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver gör jag inte, men det är kul att ha!! :D

Jag har tänkt att jag ska "bygga min egen" dator nån gång.

 

Om du vill så tar jag den gärna. :)

Jag ska rota lite på vinden vid tillfälle. Hoppas verkligen ett jag har kvar allt nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dark Site of the Cube Så kallar Jag sidan.

Det är någon som tagit en Cube G4 och bytt ut hjärtat till en 800Mhz AMD-processor och kör en Linux server på den.

 

Jag mår illa.

 

Men jag måste erkänna att det är ett mycket snyggt jobb att få in den i det lilla skalet.

 

Men ändå :ph34r:

Iofs är det en VIA-processor, och inte en AMD... :P

 

Lite dumt, kan man tycka... G4:an som satt i från början var förmodligen bättre.

Oj, hmm, vart fick jag AMD ifrån egentligen??? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...