Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Nikon D90 och Mac

dumkopf

Recommended Posts

Hepp...

Iorgon skall jag slå till och köpa en Nikon D90 och jag köper kanske en alldeles galen kamera men jag kan inte låta bli.

Jag har länge velat ha en "riktig" kamera och inte bara digitala kompakt-kameror, och på det resonemanget så förstår ni att jag inte haft en systemkamera sedan den analoga tiden, och är nybörjare på området.

Med det i åtanke så var jag först inne på att köpa en kamera i klass med D60 och Canon 450D...

Men så träffade jag en kollega som jobbade med en lite äldre Canon-modell i den klassen och såg att han liksom var lite ledsen i ögat för att han saknade en del funktioner och vi diskuterade en del men det som verkligen avgjorde saken var när jag hittade kameran för under 9000:- på Mediamarkt med objektiv och extra batterigrepp.

Så i morgon skall jag köpa en kamera över min förmåga... har ni några tips för hur jag skall ta igen denna oförmåga? Foto-litteratur, hemsidor och annat som kan vara hjälpsamt?

Mvh

Tack så mycket :galetglad: Idag är det dags!

D90 for Dummies får det bli och den där Rockwell-sidan blir mycket användbar!

Tack!

sundstroem.mac
Hepp...

Iorgon skall jag slå till och köpa en Nikon D90 och jag köper kanske en alldeles galen kamera men jag kan inte låta bli.

Jag har länge velat ha en "riktig" kamera och inte bara digitala kompakt-kameror, och på det resonemanget så förstår ni att jag inte haft en systemkamera sedan den analoga tiden, och är nybörjare på området.

Med det i åtanke så var jag först inne på att köpa en kamera i klass med D60 och Canon 450D...

Men så träffade jag en kollega som jobbade med en lite äldre Canon-modell i den klassen och såg att han liksom var lite ledsen i ögat för att han saknade en del funktioner och vi diskuterade en del men det som verkligen avgjorde saken var när jag hittade kameran för under 9000:- på Mediamarkt med objektiv och extra batterigrepp.

Så i morgon skall jag köpa en kamera över min förmåga... har ni några tips för hur jag skall ta igen denna oförmåga? Foto-litteratur, hemsidor och annat som kan vara hjälpsamt?

Mvh

Får inte alla som köper en Nikon en gratis kurs av Nikon? har själv en D90 och är sjukt nöjd med kameran. Jag fick även med en gratis inbjudan till en Kurs över min kamera. har dock inte varit på den än. Men ska kolla hur det ser ut nu till sommaren. Tydligen ska man få gå när man själv vill när dom har en kurs då.

Vet inte om jag har behov av den fotomässigt men kanske lär man sig något nytt om kameran =)

Jag tror att fotografera är ett bra sätt. Inte fel allt det andra men att just fotografera tror jag är det viktigaste. Men jag har en känsla av att detta anade du redan. Liksom självklart. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...