Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bebispremie på 10 000:-


A_bite_of_the_apple

Rekommendera Poster

Carlisle_united

HURRA!!!

 

Nu jävlar ska det fixas barn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både bra och dåligt tycker jag.

Bra: Folk kanske blir mer motiverade att skaffa barn (det sägs ju att det fös alldeles för lite barn i Sverige).

Dåligt: Fel sorts människor kanske försöker skaffa barn. Det är inte heller att ta tag i roten på själva problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej just det, förändra samhället så folk tycker de kan föda barn till det (få bukt med droger och våld t ex) och att de har råd med det, ungarna ska ju ha cyklar och mopeder och datorer och sånt långt efter de där tio tusena är förbrukade. Då vill man ju veta att man har chans att få arbete. De enda som kan skaffa barn idag är de som tror att de aldrig blir arbetslösa eller de som skiter i det och litar på att samhället ska föda dem och ungarna. En normalt funtad individ skaffar inte barn om utsikten är inget jobb på en tio-tjugoårsfront oavsett om de får tiotusen i engångsersättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Ge alla nyfödda en Mac Mini istället.... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snowreeler
Ge alla nyfödda en Mac Mini istället.... :borstatanderna:

 

Ett litet tips till Apple: Ta fram en Baby Mac :tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vi som ganska nyligen blivit färdiga med allt detta. Två stycken får räcka. :huh:

Jag kan hålla med om att KD kommer med mycket tokiga förslag. Deras största bottennapp var när de ville sänka bensinskatten. Som tur är så ville de övriga partierna höja så att de fick ändra sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

tokigaste hittills måste väl vara det där om att statsminister skulle avsluta alla tal med "gud signe Sverige"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla partier har ett gäng tokfransar som kommer med idéer som resten av partiet får skämmas för och som brukar plockas fram när ett parti ska kritiseras. Jag tror att den relativa förekomsten av tokidéer som når "ytan", visar att partipiskan och den inre partistrukturen inte är så värst hård. De större partierna har mer att förlora på att bli uppfattade som ett parti med fnoskiga förslag. Därför ser vi inte såna här saker i lika hög grad hos M och S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Alla partier har ett gäng tokfransar som kommer med idéer som resten av partiet får skämmas för och som brukar plockas fram när ett parti ska kritiseras. Jag tror att den relativa förekomsten av tokidéer som når "ytan", visar att partipiskan och den inre partistrukturen inte är så värst hård. De större partierna har mer att förlora på att bli uppfattade som ett parti med fnoskiga förslag. Därför ser vi inte såna här saker i lika hög grad hos M och S.

 

Du har en poäng där. Å andra sidan så har jag svårt att minnas att några av de andra mindre partierna ska ha kommit med liknande förslag som KD gjort nu på senaste

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aLex-Ander
tokigaste hittills måste väl vara det där om att statsminister skulle avsluta alla tal med "gud signe Sverige"

 

 

"Kristdemokraten Else-Marie Lindgren tycker att statsministern ska avsluta sina tal med orden "Gud välsigna Sverige". Kd:s partiledare Göran Hägglund anser att frasen är något gammaldags och föreslår istället att Reinfeldt avslutar talen som Hägglund själv; "Bajen, bärs och rakade brudar"."

 

Hämtat från intetnytt.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälpa nyblivna föräldrar, bra, ge folk som gör vad som helst för pengar anledning att skaffa barn, otroligt korkat. Bättre att låta pengarna gå till att sänka dagispriserna eller liknande. Skattesänkning för småbarnsföräldrar hade nog varit bättre, blir inte lika konkret 10000 spänn i handen, men underlättar ändå för föräldrarna. Men fördelningen blir kanske skev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många borde ta hand om föräldralösa barn istället för att skaffa egna..och få premie till det i så fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vi som ganska nyligen blivit färdiga med allt detta. Två stycken får räcka. :huh:

Jag kan hålla med om att KD kommer med mycket tokiga förslag. Deras största bottennapp var när de ville sänka bensinskatten. Som tur är så ville de övriga partierna höja så att de fick ändra sig.

 

Jag kan meddela herr Hagman att kärleken växer med flera barn. Man har svårt att tro att det är sant.... men så är det. Själv har jag fyra kids.... :bultandehjarta:

 

Många borde ta hand om föräldralösa barn istället för att skaffa egna..och få premie till det i så fall

 

Man kan fråga sig varför det är gratis att födas men det kostar multum att dö....... :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"– Vi vill hitta morötter och har tittat på hur man gör i andra länder."

 

Vet de inte nu för tiden hur man gör heller? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"– Vi vill hitta morötter och har tittat på hur man gör i andra länder."

 

Vet de inte nu för tiden hur man gör heller? :borstatanderna:

 

Vem tar på sig uppgiften att lära dem? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kan omöjligtvis vara KD:s sämsta förslag genom tiderna. Jag tycker det var helt OK. Vi behöver fler barn i Sverige. Att adoptera föräldralösa barn från Långtbortistan -så att de kan få komma till Sverige och må dåligt- kommer aldrig att lösa vårt generationsproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kan omöjligtvis vara KD:s sämsta förslag genom tiderna. Jag tycker det var helt OK. Vi behöver fler barn i Sverige. Att adoptera föräldralösa barn från Långtbortistan -så att de kan få komma till Sverige och må dåligt- kommer aldrig att lösa vårt generationsproblem.

 

Talar du av egen erfarenhet eller i nattmössan?

 

Visst hjälper man de barn som saknar föräldrar, om de mår dåligt så är det av människors fördomar mot andras hudfärg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Talar du av egen erfarenhet eller i nattmössan?

 

Jag är adopterad. Vad har du för erfarenhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har också adopterade inom familjen, och det går lysande för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst hjälper man de barn som saknar föräldrar, om de mår dåligt så är det av människors fördomar mot andras hudfärg

 

Om du tänker efter så hjälper man nog mer barnlösa i Sverige än de barn som skickas till ett land långt bort från släkt (och ev vänner beroende på ålder) där de mobbas och dessutom när de blir äldre kan må dåligt pga sin rotlöshet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har också adopterade inom familjen, och det går lysande för dem.

 

Aldrig mobbade?

Sannolikt är klimatet bättre nu än förr i tiden men jag tror ändå att problemen kvarstår. Jag har inga vetenskapliga belägg för detta utan bara rent subjektiva erfarenheter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...