Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konvertering av H.264


lortig

Rekommendera Poster

Köpte en hybridkamera,det går bra att spara bilder i Iphoto,men inte filmer.Har uppdaterat QT, men det hjälpte inte trots att det står att QT kan läsa H.264. Hittade ett konverteringsprogram som funkar,men det känns omständligt att behöva konvertera alla snuttar nu och i framtiden.Dessutom sparas dom ju inte på samma ställe. (vill ju ha allt i Iphoto för enkelhetens skull). Nån som vet om det funkar att uppdatera till Ilife09? Ganska dyr lösning kanske. Tacksam för råd och tips.

 

//Lortig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för kamera det gäller och vilket OS X samt version av iPhoto har du idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QuickTime kan läsa och skriva H.264.

Vad är det för format på ursprungsfilen?

 

iPhoto är för bilder, stillbilder. Inte video.

Video sparar man i iTunes.

 

Du kan konfigurera om programmet Bildinsamling, hur den ska hämta material från kameran. Där kan du tala om vart materialet ska hamna efter att det har hämtats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kameran är en skitkamera av märke Digilife. Datorn är en Imac-08 os 10.5.6, Iphoto 7.1.5

Bilderna funkar som sagt att spara,men filmerna i format H.264 har jag inte lyckats spara i något program överhuvudtaget. Bildinsamling funkar inte,ej heller Imovie. Med min förra kamera,en Ixus500 så funkade allt som det skulle.(den använde ju inte H.264). Men det formatet finns ju på många kameror som använder minneskort nuförtiden.

ÄR DET BARA JAG SOM HAR DET HÄR PROBLEMET??

Itunes är ju ett musikprogram,vad jag vet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Canon Powershot G9 och de få gånger jag filmar med den så importeras filmerna snällt till iPhoto så visst ska det gå att få in film i iPhoto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja,men vet du vilket format den kameran sparar filmer i? är det H.264? andra format funkade ju för mej också men inte H.264

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har fått hjälp i digitalkameraforumet och vill bara tala om att det funkade med PERIAN.

Tack för visat intresse. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...