Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp, Ingen täckning efter jailbreak/upplåsning!


aspiemelly

Rekommendera Poster

aspiemelly

Hej,

 

Jag satte i mitt tele2 kort efter upplåsning enligt guiden jag hittade här (iclarified). Men den har en pyttestapel eller "ingen täckning" där det stod telia förut. Inget funkade, ringa ut/in, sms, safari...

 

Hjälp, jag är totalt oteknisk på detta. Följde bara guiderna till punkt och pricka.

 

/melly

 

ps, när jag satte i telia kortet igen så funkar allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du låst upp med Yellowsn0w?

Vilket base band har du i telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aspiemelly

Jag låste upp med yellowsnow som guiden sa, apt9yellowsn0w...nåt sånt hette det. Base band är det samma som modem firmware? isf är det 1.48.02 Version står som 2.2.1 (5H11). Står "operatör telia 2.9".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nödvändigt att vara nedlåtande?

 

Läste den sidan, läste även detta forumet och hittade guiden till upplåsning/jailbreak och följde den. Men om du syftar på att det är 2.2.1 så uppdaterades INTE via itunes, har aldrig uppdaterat den vägen, utan all uppdatering har skett via cydia. Annars får nån gärna förklara vad felet är eller var man ens hittar base band infon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nödvändigt att vara nedlåtande?

 

om det syftade till min kommentar !? så är svaret, man skall alltid vara påläst, Johan Adam

..nedlåtande, det är du som tolkar det så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iWillDoThis
Nödvändigt att vara nedlåtande?

 

Läste den sidan, läste även detta forumet och hittade guiden till upplåsning/jailbreak och följde den. Men om du syftar på att det är 2.2.1 så uppdaterades INTE via itunes, har aldrig uppdaterat den vägen, utan all uppdatering har skett via cydia. Annars får nån gärna förklara vad felet är eller var man ens hittar base band infon.

 

Det är rätt kört när det gäller upplåsning på 2.2.1. Du får helt enkelt vänta tills dev team har knäckt det nya basebandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag låste upp med yellowsnow som guiden sa, apt9yellowsn0w...nåt sånt hette det. Base band är det samma som modem firmware? isf är det 1.48.02 Version står som 2.2.1 (5H11). Står "operatör telia 2.9".

 

There's your problem. Du måste ha baseband 02.28.00 för att kunna låsa upp. Uppdatera upp till 2.2 med baseband. Vill du ha 2.2.1 så får du uppdatera det efter utan nytt baseband.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...