Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Firmware uppdatering för Macbook Air


alifarzin83

Rekommendera Poster

alifarzin83

Hur är det med firmware uppdateringarna som är specifika för de diverse datorerna. Såg på Apples hemsida att de släppt en firmware uppdatering i december 2008. Kommer den automatiskt upp i programuppdatering eller måsta man hämta hem de manuellt från Apples hemsida?

 

Har den andra generations Macbook Air och läst en del om coolbook. Vad tycker ni som har andra generationens MBA, är det något att ha eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med firmware uppdateringarna som är specifika för de diverse datorerna. Såg på Apples hemsida att de släppt en firmware uppdatering i december 2008. Kommer den automatiskt upp i programuppdatering eller måsta man hämta hem de manuellt från Apples hemsida?

 

Har den andra generations Macbook Air och läst en del om coolbook. Vad tycker ni som har andra generationens MBA, är det något att ha eller?

 

Firmware uppdateringarna sker automatiskt. Precis som med allt annat.

 

jag har en MBA 1.86 GHz och har just installerat Coolbook. Mest för att testa lite så

jag vet hur det funkar när sommarn kommer. Har inte mycket erfarenhet än av den så

det är lite tidigt att säga. Uppdateringen som du pratar om dock. Den gjordes direkt

från "uppdaterings applikationen" (eller vad det heter) :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Macen känner om det finns någon uppdatering. Den söker med standardinställning en gång i veckan.

Jag kör Coolbook på min MBA och tycker det är en fördel. Gillar inte datorer med susande fläktar.

Med Coolbook går den för det mesta utan fläkten stör. Tidigare tyckte jag att Safari lätt fick den att gå på maxfläkt när man hade websidor med mycket annonser och animeringar.

Nu upplever jag den betydligt lugnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...