Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Wireless Keyboard och trådlös mus+ macbook


thewalrus

Rekommendera Poster

Jag funderar på att köpa Apple Wireless Keyboard och deras trådlösa Mighty Mus. Jag har en gammal macbook som är kopplad till TVn där jag kör mediacenter från macbooken.

 

Min fråga är om det trådlösa tangentbordet och musen inaktiverar det vanliga tangentbordet och styrplattan på macbooken eller om alla varianter (tangentbord, styrplatta, möss) fungerar samtidigt?

 

Jag skulle ju vilja kunna använda macbookens vanliga tangentbord och styrplatta då jag sitter och jobbar med den men också kunna använda de trådlösa grejerna då jag sitter i soffan och vill se datorn via TVn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att köpa Apple Wireless Keyboard och deras trådlösa Mighty Mus. Jag har en gammal macbook som är kopplad till TVn där jag kör mediacenter från macbooken.

 

Min fråga är om det trådlösa tangentbordet och musen inaktiverar det vanliga tangentbordet och styrplattan på macbooken eller om alla varianter (tangentbord, styrplatta, möss) fungerar samtidigt?

 

Jag skulle ju vilja kunna använda macbookens vanliga tangentbord och styrplatta då jag sitter och jobbar med den men också kunna använda de trådlösa grejerna då jag sitter i soffan och vill se datorn via TVn.

 

De blir inte inaktiverade. Du kan köra alla samtidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

velvetglove

när jag kopplar in mina så brukar tangentborden fungera samtidigt, men styrplattan blir låst. det kanske är en inställningsgrej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar!

 

Det låter ju bra att tangentborden fungerar samtidigt. Men lite osäkert med styrplattan alltså.

 

Någon annan som vet om man kan få styrplattan att fungera samtidigt som man har en trådlös mus inkopplad? Eller blir jag tvungen att springa och flytta musen mellan soffbordet och datorbordet då jag ska använda datorn via TVn alternativt då jag vill jobba vanligt vid datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med styrplattan är ju en inställning under systeminställningar -> styrplatta -> "Ignorera styrplattan när en mus är ansluten"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter strålande! Ni ska alla ha ett stort tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...