Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

mp3-spelare/USB flash disk


davidsun

Rekommendera Poster

Jag har just köpt en billig mp3spelare i femhundrakronorsklassen. Nar jag pluggar i den i en windowsmaskin hittas den direkt utan problem, men när jag sätter i den i min ibook, som kör Panther händer absolut ingenting. Ingenting.

Nån som har några tips, om det är drivare som behövs, och var man kan hitta?

mvh,

/David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just köpt en billig mp3spelare i femhundrakronorsklassen. ... men när jag sätter i den i min ibook, som kör Panther händer absolut ingenting. Ingenting.

Nån som har några tips, om det är drivare som behövs, och var man kan hitta?

mvh,

    /David

Lite info om märke, modell osv hade inte skadat för att kunna hjälpa dig.

Däremot finns det gott om spelare som kräver drivrutiner för att fungera och dessa rutiner finns oftast bara till PC. De som fungerar helt utan drivrutiner är oftast så kallade "mass storage" enheter och kräver inga drivrutiner i WinXP och OSX tex. Dessa MP3-spelare är oftast att föredra för att man ska undvika problem. En annan variant är att köpa MP3-spelare med löst minne (Nex tex), för då kan man stoppa in minnet i en minnesläsare och på så sätt få över musiken. Men det finns även MP3 spelare med speciella drivrutiner för Mac .

Tillverakrens hemsida brukar ange vad som gäller. Annars får man kontakta dem.

 

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag förstår att det hade varit lättare att besvara med information om tillverkare och liknande, men tyvärr så har jag ingen sån information alls!

Det står inget på spelaren, och inget i bruksanvisningen.

En noname i ordets rätta bemärkelse!

Misstänker att de massproduceras i Kina, och säljs under olika märken, samt utan märke.

Som du skriver så skall ju OSX automatiskt känna igen så kallade "mass storage" enheter, men så är alltså inte fallet här.