Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Virus?


murryfax

Rekommendera Poster

De senasta dagarna har jag råkat ut för något som låter som ett klassiskt virus. Tror jag i alla fall, för jag har aldrig haft något, vad jag vet. Rätt som det säger en röst "curious" i högtalarna. Det kan gå långt emellan, men bland, när jag skriver, så tycks det komma med varje ord. Jag har kört de vanliga virusbekämpningsprogrammen (Norton + VirrusBarrier), men det har ingen effekt. Har någon ett tips om vad jag kan göra? Där här går mig på nerverna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Virus har du inte, kanske har du kommit när Hjälpmedelsinställningar..

 

post-113-1236519119.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tack för förslaget, men "voice-over", om det är det du menar, är avstängt. Det har jag visserligen aldrig använt, men jag har svårt att tro att det skulle ha den här absurda effekten. Detta enda jag har markerat här är "aktiviera åtkomst för assisterande enheter", för det behövs för något annat tillägg, som jag dck har haft i åratal.

 

Vad det än är, så bär det sig åt som ett virus. Jag kopierade några dokument till min arbetsdator, och genast började den säga "curious" också. Några andra förslag på åtgärder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på Aktivitetskontroll och se om det finns nån process du inte känner igen. Testa avsluta den och se om det försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Spell Catcher? Om ja, så kan det vara inställningarna under »Alerts» som behöver kollas upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tack, det var säkert SpellCatcher som spökade (i dubbel bemärkelse). Mitt misstag: jag köpte i något erbjudande och har sen inte satt mig in ordentligt hur den fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elias.nyberg

jag skulle också tipsa om att kolla på inställningarna för Growl. Det går nämligen att ställa in så att alla growl-meddelanden läses upp. rätt skoj i början att få alla t.ex. msn-meddelanden upplästa. men efter en liten liten stund tröttnar man. ungefär lika användbart som <ctrl>+<alt>+<>+8 ... om man inte har någon synstörning vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...