Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Strul med Airport Express


martinrichardson

Rekommendera Poster

martinrichardson

Hej!

 

Har haft min APE i åratal och skulle för ett tag sedan ändra den från att haft den i streaming-läge till stereon för att nu har den för att öka räckvidden på nätverket. Jag gick således in och ändrade inställningarna, men när jag gjort det och APE skulle startas om så lyckas den inte. Jag får meddelandet:

 

"AirPort-verktyg kunde inte hitta den trådlösa Apple-enheten efter omstart. Inställningarna för den trådlösa Apple-enheten har uppdaterats men det uppstod ett problem med att återansluta till det trådlösa nätverket eller att hitta den trådlösa Apple-enheten. Du kanske måste välja nätverket från AirPort-menyn och försöka igen."

 

Försökte att ställa tillbaka den i streaming-läge, men det förändrade inget. Har gjort både hard reset och factory reset men inget lyckas. Någon som har en aning vad detta kan vara?

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Kontakten med det befintliga nätverket är brutet eftersom basstationen är återställd. Ett klassiskt moment22 när man ställer in basstationer via trådlöst nätverk istället för via kabel.

 

Ifall du nollställer AP Exp. och befinner dig inom dess räckvidd dyker enheten upp som "Apple Base station 5f3f35"-någonting i Airport-verktyg. Sedan måste du göra om alla inställningar eller läsa in tidigare inställningar från en sparad profil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

martinrichardson

Hej!

 

Tack för snabbt svar. Vad jag har gjort nu är att jag har kopplat den med en kabel till min Airport extreme, so i sin tur är kopplad till ADSL modemet. När du säger nollställer gissar jag att du menar en hard eller factory reset, eller? Jag har gjort det typ tusen ggr nu, men får hela tiden samma resultat. Jag har under åren gjort ändrat inställningarna flera ggr, men aldrig stött på några problem.

 

Jag har dessvärre ingen sparad profil, eller är Leopard så snällt att det gör det åt en?

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Du använder knappen för nollställning på Axpressen och håller inne i fem sekunder eller så med en potatispick eller liknande. Lampan på Expressen börjar då blinka. Då blir den helt fabriksåterställd och ska synas under Airport-verktyg så länge som du är ansluten på samma trådade nätverk.

 

Om detta inte fungerar är det något moment som har missats, eller så är det något inte fungerar. Till exempel en trasig kabel, alternativt en trasig Express.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att Airport Express måste sitta i jacket för att reset ska funka. Den har inget inbyggt batteri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...