Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Precis köpt en iMac


bjohansson81

Rekommendera Poster

bjohansson81

Idag har jag varit och köpt en begagnad iMac det blev en:

 

iMac 24", 3.06GHz, 2GB RAM, 500GB, Nvidia 8800GS 512.

 

Den var är 2 månader gammal och jag fick pröjsa 14.000:- för den.

 

Ska tilläggas att jag aldrig har hållit på med Mac tidigare. Men den här pjäsen är helt underbar. Vilken bild.

Har inte hunnit testa nåt spel eller så men det ska nog funka bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjohansson81

Jo det kändes riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det låter dyrt. 18500-14000, då tjänade du bara 4500 kr på en begagnad iMac. Priset borde vara runt 12000 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det låter dyrt. 18500-14000, då tjänade du bara 4500 kr på en begagnad iMac. Priset borde vara runt 12000 kr.

 

nu var den ju bara två månader gammal och dollarn har gjot de nya modellerna dyra för svenskar. så jag tycker det är ett bra pris. nya topp modellen kostar 23.995,00 kr men då är det lite bättre prestanda men endå. det är ju ett bra pris för en "nästan" lika bra dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu var den ju bara två månader gammal och dollarn har gjot de nya modellerna dyra för svenskar. så jag tycker det är ett bra pris. nya topp modellen kostar 23.995,00 kr men då är det lite bättre prestanda men endå. det är ju ett bra pris för en "nästan" lika bra dator.

Det enda som är bättre med den nya är 2 GB extra RAM och 500 GB större HD. GT 130 och GF 8800 GS är samma kort. Det var ett bra pris. Även 16000 kr hade varit bra. 24000 eller 14000? Lätt val!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis!

 

Mycket bra val gjorde du och jag tror att du garanterat kommer vara nöjd med denna länge! Välkommen till den ljusa sidan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte hunnit testa nåt spel eller så men det ska nog funka bra.

Om du vill se lite spelresultat kan du kolla här. Kolla på Barefeats test. Din dator presterar mycket bra i fullskärm och med hög kvalitet i spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag varit och köpt en begagnad iMac det blev en:

 

iMac 24", 3.06GHz, 2GB RAM, 500GB, Nvidia 8800GS 512.

 

Den var är 2 månader gammal och jag fick pröjsa 14.000:- för den.

 

Ska tilläggas att jag aldrig har hållit på med Mac tidigare. Men den här pjäsen är helt underbar. Vilken bild.

Har inte hunnit testa nåt spel eller så men det ska nog funka bra.

 

Har du två iMac nu?

 

Läste denna tråd som du skrivit:

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=92980

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjohansson81
Ser nu att det är samma iMac. Det verkar mao vara ett dyrt köp med ojämn skärmbelysning.

 

Jag ser ingen ojämnhet när jag tittar på den i verkligheten, det var bara på den bilden. Men han som hade den innan var inte nöjd.

 

Men när jag har den hemma nu syns inget fel alls. Så jag är riktigt nöjd. Den är så jäkla snygg också. Och helt knäpptyst samt riktigt snabb. Så den här kommer jag nog ha kvar ett bra tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser ingen ojämnhet när jag tittar på den i verkligheten, det var bara på den bilden. Men han som hade den innan var inte nöjd.

 

Men när jag har den hemma nu syns inget fel alls. Så jag är riktigt nöjd. Den är så jäkla snygg också. Och helt knäpptyst samt riktigt snabb. Så den här kommer jag nog ha kvar ett bra tag.

 

Ok det låter ju toppen. Du kanske har gjort ett klipp iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...