Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

dashboard avslutas!


viktorpersson

Rekommendera Poster

viktorpersson

Varje gång jag öppnar Dashboard så kommer det här upp i bakgrunden och allt bara fryser, jag kan inte ändra, använda dashboard alls.

 

 

Det är likadant på min Macbook och min iMac. skitskumt, har testat köra programuppdatering, men inget har löst problemet, vad gör jag för att få det att funka igen?

post-18061-1236443702_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

viktorpersson

Update, de flesta saker i min dashboard går att använda nu, men rutan om att dashboard avslutats dyker fortfarande upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gjort något speciellt eftersom det fungerar mera nu?

 

Prova reparera skivbehörigheter, kasta plist till daschbord. Installerat några ny widget i samband med problemet uppstod?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

viktorpersson

Har inte gjort något nytt, antar att det funkade hela tiden, trots att bilden kom upp.

 

Inga nya widgets.. och konstigt nog är det på båda datorerna som inte hänger ihop mer än att de är på samma wifi. och har ungefär samma widgets..

 

Ska testa slänga .plist, måste man installera alla widgets från början då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

viktorpersson

Slängde två .plist-filer som hette dashboard. inget funkar, problemet återstår!

 

Vad kan man mer göra? hur kommer det sig att detta händer på båda datorerna samtidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

viktorpersson

Hittat lösningen.

 

Sen den 7:e mars ser världen lite annorlunda ut, säger Sydsvenskan som lanserar sin nya layout både fysiskt och digitalt.

 

Jo,tack. Det resulterade i att deras widget pajat allt för mig. Jag började misstänka att det kunde vara den när, alla andra widgets laddades utom den.

 

Så efter jag tagit bort den så funkar allt fint igen.. synd jag hann slänga alla .plist filer. för det är ett helvete (även om alla widgets fanns kvar i "widget-dockan") att veta exakt hur man hade det innan. om jag bara hade tagit en skärmdump!

 

Tack för all hjälp, ni är grymma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...