Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

flytta en dmg fil


preat

Rekommendera Poster

Har en dmg fil som jag flytta från min mac till en extern firewire disk och då kommer nedan felmeddelande upp... Va detta för knas?

copy.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan inte vara så att du har öppnat .dmg-filen och den öppnade skivan ligger på Skrivbordet? Iofs borde du ha fått ett annat felmeddelande då.

 

Mitt grundtips är annars (som vanligt) att starta om datorn och se om det blir någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tänkbar anledning skulle kunna vara att den externa disken är formaterad i FAT32 och att dmg-filen är större än 4 GB. I så fall finns ingen annan lösning än att formatera om disken, alternativt stycka upp dmg-filen i tex rar-arkiv (om den inte ska användas från den externa disken förstås...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur vet jag om den externa disken är fat32? Jag har ju flyttat mindre filer från macen till den externa disken och det gick fint.. Är det bara för att filen är så stor då kanske (6 gb)? Om jag delar upp den i rar filer, vad händer med ursprungsfilen då? Den ligger kvar orörd eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med hjälp av programmet Skivverktyg (som ligger i Program - Verktyg) kan du se vilket format den externa disken är i. Starta bara Skivverktyg och markera disken du vill titta på, du får informationen under Format längst ner på sidan.

 

Det där med rar-filer vågar jag inte säga något om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så hägerklickar du på disken i finder och klickar ''visa info'' och kollar vilket format det är på.

post-39314-1236540729_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så hägerklickar du på disken i finder och klickar ''visa info'' och kollar vilket format det är på.

 

Jaså, man kan göra det så enkelt för sig. Man lär sig nåt nytt hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt filändelsen. Flytta filen. Byt tillbaka.

 

Menar du allvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...