Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kinesisk upprustning av stora mått


ClCdCm

Rekommendera Poster

Intressant sida. Jag råkade snubbla över den nyss när jag letade information om en viss ubåt.

 

Jag hade sämre koll än jag trodde. Jag trodde att Kina främst hade några få importerade (dvs ryska) toppmoderna enheter, och att huvuddelen av militärmaskinen utgjordes av gammal, inhemskt producerad materiel, med teknik på 60-talsnivå, i de flesta fall.

 

Efter att ha sett bilderna på den här sidan uppskattar jag att de åtminstone på den marina sidan är på samma nivå som USA under 80-talet. Tänk då på att de flesta amerikanska flottenheter är från 70/80-talet (Ticonderoga, Nimitz, Arleigh Burke, Los Angeles, Seawolf, Ohio, Oliver Hazard Perry) om än med mindre uppgraderingar av system och vapensystem.

 

http://www.jeffhead.com/redseadragon/2009.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snowreeler

Ska Kina ge sej ut på en sån där maktdemonstrationsresa som de gjorde i början av 1400-talet under Zheng He?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

En av båtarna i början (530) verkar ha en hög kryssningsmissiler på fördäck, alldeles framför bryggan. Måste se mäktigt ut vid avfyrning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av båtarna i början (530) verkar ha en hög kryssningsmissiler på fördäck, alldeles framför bryggan. Måste se mäktigt ut vid avfyrning.

 

Japp, samma typ av fartyg som de största amerikanska.

 

Här en Arleigh Burke som skickar iväg några Tomahawk (ca 44 sek in i filmen):

 

 

 

Och här en bild på en Ticonderoga som gör samma sak:

 

960903-n-00000-002.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...